Liepājas centrs nevar lepoties ar garām un plašām gājēju ielām. Taču daži "nelieli gabaliņi" jeb ielu posmi mums ir. Protams, varētu būt vairāk. Kaut vai tāpēc, ka gājēju ielas ir "pilsētu ārstējošs elements", kā sarunā ar "Latvijas Avīzi" izteicies SIA "Grupa93" direktors, pilsētplānotājs ar 26 gadu pieredzi Neils Balgalis.


Ir runāts par Zivju ielas gājēju posma pagarināšanu, ir runāts par nevienmērīgu pilsētas gājēju ielu un kvartālu attīstību (vēl nesen, Liepājas attīstības programmu apspriežot), bet reāli diviem nelielajiem gājēju ielu posmiem – daļai Zivju ielas un Tirgoņu ielai – pēdējo gadu laikā klāt nācis tikai viens, proti, Pasta iela posmā no Lielās ielas līdz Radio ielai. Šos pāris simtus metru "izkaroja" nu jau no Pasta ielas aizgājušās kafejnīcas "Red Sun Buffet" īpašnieki brāļi Alberti. Tagad viņi par kafejnīcas dzīvi Pasta ielā un pašu iedibināto gājēju posmu tajā pat runāt vairs negrib – tā esot pagātne, un viņi skatoties uz priekšu, nākotnē.


Tomēr ir uzņēmēji, kuri spītīgi turas Pasta ielā, un pagaidām negrasās padoties. Tādi ir itālieši, kuri te pērn atvēra kafejnīcu "Juliet" (Džuljeta) un sola, ka jau šovasar Džuljetai blakus būs arī "Romeo".  Tāds ir inteliģento (ja reiz pārzina Marģera Zariņa daiļradi!) latviešu uzņēmēju alus krogs un brūzis "Vecais Taizel’s" pretējā ielas pusē, kas durvis vēra īsi pirms pandēmijas, tad, kā daudzi, bija spiesti tās aizvērt, bet nu atkal viss notiek.


Bez ēdinātājiem un dzirdinātājiem šajā nelielajā gājēju ielas posmā ir vēl citi iemītnieki, piemēram, laikraksts "Kurzemes Vārds", "Rietumu Radio" un citi.


Tas viss būtu ļoti jauki, ja vien, raugoties uz šo mazo ielas posmiņu, tomēr neviļus nepiezagtos šaubas – vai tā ir gājēju iela vai nav?


Kaut kā te pietrūkst, un pie vainas nav tikai pēdējie trīs mēneši, kas varētu būt uzspieduši tādu kā nemīlīguma zīmogu.

Un noteikti neko negrasos pārmest šīs Pasta ielas daļas komersantiem, kas ieguldījuši pietiekami daudz, lai izveidotu te savus uzņēmumus! Drīzāk kādu pretimnākšanu gan uzņēmējiem, gan tūristiem gribētos sagaidīt no pilsētas saimniekiem – lai sabalansētu nesamērīgi augstās, izdrupušās, te ar asfaltu, te flīzēm klātās ietves, izlīdzinātu bruģa segumu un vismaz vienā ielas galā noliktu kādu pamanāmāku vides elementu, piemēram, ar krāsainām un priecīgām puķēm. Savukārt lielo ēku īpašnieki varētu padomāt par drūmo fasāžu atsvaidzināšanu – lielisks iedvesmas avots šajā ziņā varētu būt netālu esošās Sv. Trīsvienības katedrāles pārvērtības!


Viens no Pasta ielas iemītniekiem, "Rietumu Radio" vadītājs Dzintars Hmieļevskis, portālam irliepaja.lv atklāja ko pavisam dīvainu –


kopš Pasta ielas posms oficiāli pārtapis gājēju ielā, automašīnu kustība tajā, turklāt abos virzienos, esot kļuvusi dzīvāka, nekā pirms tam!

Dzintars uzskata, lai iedzīvinātu šo Pasta ielas daļu kā gājēju ielu, tā ir arī fiziski kaut kā jānorobežo – vismaz no Lielās ielas puses. Piemēram, uzliekot to pašu puķu podu, puķu kasti vai ko tamlīdzīgu. Jo tikai tā acīmredzot varēs apturēt "visurgājējos" sēdošos šoferus. Radio ielas pusē gan tas nebūs iespējams, jo ar domes izpilddirektora rīkojumu noteikts, ka no šī ielas gala drīkst iebraukt apkalpojošais transports, tāpat arī glābšanas un palīdzības dienestu auto.


Pilsētplānotājs Balgalis ir norādījis, ka "vajadzīgi gadi, lai gājēju iela kārtīgi "iedzīvotos", taču vispirms jāatrod pareizais novietojums, garums ar mērķiem abos virzienos, kā arī satura piepildījums".


Pasta ielā "satura piepildījums" un "mērķi abos virzienos" tā kā būtu, un noteikti var pielikt arī mazliet vairāk pūļu, lai nebūtu jāgaida gadi, kamēr iela "kārtīgi "iedzīvosies""!