No šodienas, 30.augusta, līdz brīdim, kad tiks pilnībā novērsti bojājumi O. Kalpaka tilta automātiskajā vadības sistēmā, tiek mainīts tilta izgriešanas laiku grafiks. Dienās no pulksten 6 līdz 23 tilts būs atvērts kājāmgājējiem, velosipēdistiem un autovadītājiem, bet naktīs no pulksten 23 līdz 6 tilts tiks izgriezts, lai nodrošinātu ostas darbību un kuģu satiksmi, informē Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Naktī uz 30.augustu Liepājā plosījās negaiss ar pamatīgu zibeņošanu.  Ap pulksten 1.50 zibens spēriens izraisīja īssavienojumu elektroapgādes sistēmā, kas izraisīja nopietnus bojājumus Oskara Kalpaka tilta automātiskajā vadība sistēma un radīja tehniskas problēmas tiltu izgriezt. Tika bojāta automātiskās vadības sistēmas elektronika – tilts pēc izgriešanas palika atvērts kuģu kustībai.

Šobrīd ir izdevies manuāli tiltu izgriezt un atjaunot satiksmi. Liepājas SEZ pārvaldes speciālisti operatīvi turpina veikt nepieciešamās darbības, lai novērstu bojājumus. Līdz brīdim, kad pilnībā tiks atjaunota O. Kalpaka tilta automātiskās vadības sistēmas darbība ir noteiktas izmaiņas tilta izgriešanas grafikā.

Tilts būs atvērts:
• pulksten 6.00 – 23.00 gājējiem, velosipēdistiem un autotransportam;
• pulksten 23.00 - 6.00 kuģu satiksmei.
 
Atsevišķos gadījumos, tilts var tikt izgriezts arī dienas laikā. Liepājas SEZ pārvalde aicina iedzīvotājus būt saprotošiem un sekot līdzi informācijai Liepājas SEZ mājas lapā: liepaja-sez.lv/lv/port/oskara-kalpaka-tilts un sociālajos tīklos.

Informācijai
Oskara Kalpaka tilts  būvēts 1906.gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu.
Tiltu projektēja vācu inženieris Haralds Halls un tā garums ir 132,28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8,32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

2009.gadā Liepājas SEZ pārvalde īstenoja O. Kalpaka tilta rekonstrukciju, saglabājot tā vēsturisko izskatu t.sk. koka klāju un nesošās koka konstrukcijas. Darbi notika ES Kohēzijas fonds projekta "Liepājas ostas pievadceļi" ietvaros.