Šogad atvēlētais finansējums ceļiem joprojām nav pietiekams, taču tendence pēdējos piecos gados ir pozitīva, aģentūrai BNS sacīja "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
"2015.gadā plānojam strādāt tikpat intensīvi [cik pērn], kilometru skaits, ko savedīsim kārtībā, arī būs ap 1000. Gads nebūs sliktāks, jo kopējais finansējuma apjoms ir nedaudz lielāks kā 2014.gadā. Diemžēl, tas joprojām ir nepietiekams, lai panāktu to, ka ceļi Latvijā tiek remontēti ātrāk, nekā tie sabrūk, tomēr pēdējos piecus gadus ir pozitīva tendence, valsts finansējums katru gadu pieaug," sacīja Lange.
Viņš uzsvēra, ka sakārtots ceļu tīkls ir jebkuras valsts ekonomiskās attīstības pamatā. "Aizbrauciet uz jebkuru reģionu, parunājiet ar cilvēkiem, un viena no pirmajām lietām, par kurām jautās – kad būs savesti kārtībā ceļi?" teica LVC vadītājs.
Tāpat viņš atzīmēja, ka, ņemot vērā Latvijas demogrāfisko stāvokli, ir izveidojusies situācija, ka viens iedzīvotājs par saviem nodokļiem uztur 36,4 metrus autoceļu, lai gan citviet Eiropā tie ir vidēji 9,9 metri, kas ir četras reizes mazāk. "Tāpēc, protams, valdībai ir grūts darbs, lemjot par budžeta prioritātēm. Tomēr mēs esam pārliecināti, ka ieguldījums ceļos atmaksājas ļoti ātri un ceļi mūsu valstī būtu jāsakārto," piebilda Lange.
LVC valdes priekšsēdētājs pastāstīja, ka kompānija gaida izsludināto iepirkumu rezultātus. Ņemot vērā naftas cenas kritumu, izmaksām nevajadzētu pieaugt - tās, iespējams, pat varētu vēl kristies, viņš pieļāva.
"Lielākie projekti 2015.gadā būs Liepājas šosejas posmu rekonstrukcijas turpinājums, Jelgavas–Elejas ceļa rekonstrukciju pabeigs arī šogad. Plānojam uzsākt arī ilgi gaidīto remontu uz Vidzemes šosejas, pie "Sēnītes"," teica Lange.
Jau vakar ziņojām par noslēgušos iepirkumu, saskaņā ar kuru, autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma no 39,135. līdz 60,150. kilometram segas rekonstrukciju par 8,093 miljoniem eiro veiks būvkompānija "Strabag".
Kā portālu informēja LVC pārstāve Anna Kononova, darbi sāksies līdz ar šāgada būvdarbu sezonas sākumu un ir jāpabeidz 270 dienās, līdz ar to darbi tiks pabeigti 2016.gada vasarā. Kā zināms, jau pašreiz Liepājas ceļā notiek Apšupes pārvada rekonstrukcijas darbi. "Strabag" būvdarbu posms sāksies no šī pārvada Liepājas virzienā un beigsies līdz ar tiltu pār Bērzi pirms Anneniekiem. Līgums paredz esošās asfalta kārtas reciklēšanu un triju jaunu asfaltbetona kārtu izbūvi. Projekts paredz arī divu tiltu atjaunošanu: pār Bērzi 60,1. km un Bērzupīti 57,8. km, informē Kononova.