Turpinām apskatīt, kas ir par iemeslu avārijām Robežu un Uliha ielas krustojumā. Šoreiz portāls piedāvā iepazīties ar policijas viedokli un to, kas sakāms šoferiem.

Pagājušajā nedēļā portāls lasītājiem piedāvāja Ceļu satiksmes un drošības direkcijas Liepājas nodaļas priekšnieka Arņa Jekstes viedokli par samērā bīstamo Robežu un Uliha ielas krustojumu, kurā notiekošās avārijas, lai arī notiek ne biežāk kā citur Liepājā, vienmēr izraisa plašu rezonansi sabiedrībā.

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību un sadarbības jautājumos Signe Šteinberga sagatavoja statistiku, kura liecina, ka nebūt nav tā, ka avārijas šajā krustojumā notiktu ļoti bieži vai neizskaidrojamu iemeslu dēļ. Saskaņā ar policijas informāciju, 2012., 2014., 2015. un 2017.gadā Uliha un Robežu ielas krustojumā nav noticis neviens ceļu satiksmes negadījums. 2013.gadā reģistrēts viens negadījums, kad notika sadursme, kam iemesls bija aizliedzošā signāla ignorēšana šajā krustojumā. 2016.gadā Valsts policija šajā krustojumā ir reģistrējusi divus ceļu satiksmes negadījumus. Pirmajam, kas notika 2016.gada 2.martā, iemesls bija apdzīšana pie aizliedzošā luksofora signāla, kā rezultātā notika sadursme. Savukārt 2016.gada 11.jūlijā vadītājs, būdams alkohola reibumā,  izraisīja sadursmi ar transportlīdzekli, kas bija apstājies  pie luksofora. 2018.gada janvāra sākumā avārija arī notikusi, jo vadītāja ignorējusi aizliedzošo signālu.

Kurzemes reģionālās pārvaldes patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols vēlreiz uzsver, ka šoferiem ir jāievēro noteikumi un pašiem jābūt vērīgiem: "Rezumējums – visu reģistrēto CSNg iemesls ir tikai viens. Vispārpieņemto uzvedības normu un likumu neievērošana, nepamatota steiga, mēģinot paspēt šķērsot krustojumu no vienas puses, pie luksofora dzeltenā signāla un braukšanas uzsākšana, nesagaidot zaļo. Starp abiem šiem signāliem ir aptuveni 6 sekunžu intervāls, un šis laiks ir paredzēts, lai pabeigtu manevru vai uzsāktu to, pirms tam pārliecinoties, vai ceļā nav šķēršļi.  Luksofors ar tādu mērķi arī uzstādīts. Aicinu autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties ceļa un laika apstākļiem piemērotu braukšanas ātrumu!"

Šoferu viedokļi, kā jau ierasts, dalās vismaz divās nometnēs. Ja daļa nosoda "skrējējus", tad citi pieturas pie tā, ka Liepājā esot radīti apstākļi noteikumu pārkāpšanai. Kāds no otrā viedokļa aizstāvjiem pauž: "Liepājā luksoforu ir par daudz, tos nav iespējams normāli izbraukt. Neredzu iemeslu, kāpēc šeit vispār tāds ir vajadzīgs. Galu galā, lielai daļai citu ielu, kas šķērso Uliha ielu no malām, ir stopzīmes vai "Dodiet ceļu", kāpēc arī šeit tā nevarētu? Tad pa Uliha ielu braucošie netiktu kavēti, un nevienam negribētos paspēt vēl pārbraukt pie sarkanā". Jāpiebilst, ka luksofors savulaik šai vietā uzstādīts tieši tāpēc, lai atvieglotu izbraukšanu tiem, kas brauc no Robežu ielas. Iepriekš jau piedāvājām Arņa Jekstes viedokli, un viņš arī norādīja, ka šis krustojums ir nepārredzams, līdz ar to, mēģinot izgriezties uz Uliha ielas, nav iespējams pienācīgi pārlūkot ceļu. Ar luksoforu palīdzību to regulē, tomēr, kā redzams, vadītāju neuzmanības (vai tīšas rīcības) dēļ arī luksofora zaļais signāls negarantē drošu pārvietošanos.

Par to uz savas ādas pārliecinājies ne viens vien šoferis. Jānis, kura dzīvesvieta atrodas krustojuma tuvumā, un tas ir viņa ikdienas maršrutā pastāstīja, ka ne reizi vien gadījies strauji bremzēt, lai pa Uliha ielu kāds varētu "aizlidot". Tas liek secināt, ka patiesībā šajā krustojumā negadījumu varētu būt vēl vairāk, un tikai šoferu reakcija no tā glābj. Situāciju varētu uzlabot reāla kontrole šajā vietā un noteikumu pārkāpēju stingra sodīšana, uzskata Jānis.