Noslēdzoties Eiropā lielākajai transporta un dzelzceļa nozares izstādei "InnoTrans2022", kas pagājušajā nedēļā norisinājās Berlīnē, Vācijā, un kurā tika izstādīts Horvātijas rūpnīcā "Končar" speciāli Liepājai izgatavotais jaunais zemās grīdas tramvajs, šodien Liepājā nogādāts pēc skaita jau 13. jaunais tramvajs vagons, kurš šobrīd tiek sagatavots kursēšanai Liepājas ielās.

Kopumā līdz gada beigām Liepājai paredzēts piegādāt 14 jaunos zemās grīdas tramvaja vagonus, informē SIA "Liepājas tramvajs" sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.

Kā rāda uzņēmuma "Liepājas tramvajs" apkopotā statistika, šobrīd jau gandrīz pilnībā visi pasažieru pārvadājumi tramvajos Liepājā tiek izpildīti ar jaunajiem vagoniem. Augustā 97,41% no visiem maršrutā veiktajiem pārvadājumiem veikti ar jaunās paaudzes tramvajiem, un vidēji viens jaunās paaudzes vagons augusta mēneša laikā nobraucis uz līnijas 4713 kilometrus.

Kā jau vēstīts, jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā "Končar Electric Vehicles Inc". Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.

Uzziņai
Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" (Nr. 4.5.1.1/20/I/002) ietvaros.

2.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.