Pašvaldības policija 15.maijā uzsāks pludmales glābšanas sezonu, kā ierasts, irliepaja.lv. apliecināja pašvaldības policija sabiedrisko attiecību speciālists Kaspars Vārpiņš.

Taču ceturtdien paredzētajā domes sēdē visticamāk tiks pieņemts lēmums, ar kuru pludmales glābšanas dienests tiks nodots Komunālajai pārvaldei, kura līdz šim pārzināja tikai dienesta infrastruktūru un glābšanas staciju centrālajā pludmalē. Katrā ziņā domes pastāvīgajās komitejās aizvadītajā ceturtdienā šādu reorganizācijas plānu deputāti atbalstīja, piešķirot Komunālajai pārvaldei arī nepieciešamo finansējumu 2500 eiro apmērā, kas pēc tās vadītāja sacītā nepieciešams Latvijas pludmales glābēju asociācijas rīkotajām apmācībām, glābēju apdrošināšanai, transporta vienību un glābšanas laivu pārreģistrācijai, kā arī dažādiem neatliekamiem inventāra un glābšanas staciju remonta darbiem.

Kā piektdien irliepaja.lv sacīja Vārpiņš – "nekādas oficiālas informācijas [par reorganizāciju] pagaidām nav, tāpēc 15.maijā uzsāksim pludmales glābšanas sezonu, kā ierasts". Kāpēc šāds lēmums pieņemts, nevarēja pateikt arī Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls, iniciatīva nākot tieši no pašvaldības policijas. Taču, apliecināja Štāls, pārvalde ir gatava lēmumu pildīt, un jau sākusi pieņemt darbā glābējus. Iepriekš Pilsētas attīstības komitejas sēdē Komunālās pārvaldes vadītājs Jānis Neimanis deputātiem sacīja: "Darbinieki būs no Pašvaldības policijas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, sportiski, fiziski attīstīti cilvēki, kuri var veikt šādu darbu. Kopā nepieciešami 8 darbinieki – 2 vecākie speciālisti un 6 glābēji, kā arī instruktors. Šobrīd viss ir procesā".

Pēc Štāla sacītā, visdrīzāk dienesta pārņemšana notiks nākamnedēļ.

Pakalpojums, tāpat kā līdz šim, tiks nodrošināts abās Zilā karoga pludmalēs – centrālajā un dienvidrietumu. Galvenajā glābšanas stacijā būs trīs darbinieki, otrajā – viens, komitejas sēdē deputātiem skaidroja Neimanis.

Liepājas domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne, atbildot uz portāla jautājumu, kāpēc bija vajadzīga šāda reorganizācija, skaidro:

"Ņemot vērā cilvēku resursu kapacitātes trūkumu pašvaldības policijā, kā arī lai racionāli izmantotu pašvaldības finanšu resursus un kvalitatīvi nodrošinātu uzraudzību un kārtību pilsētas pludmalē, tika nolemts šīs funkcijas nodot LPPI "Komunālā pārvalde". Tādejādi plānots, ka drošības uz ūdens un krastā uzraudzīšana pilsētas pludmales peldvietās peldsezonas laikā no 15.maija līdz 15.septembrim, kā arī pilsētas pludmales apsaimniekošana un kārtības uzturēšana turpmāk būs LPPI "Komunālā pārvalde" pārziņā, kuras bilancē un pārraudzībā atrodas Centrālās glābšanas stacijas ēka.

Ņemot vērā to, ka par kopējo pilsētas saimniecību atbild Liepājas pašvaldības izpilddirekcija un ik gadu tiek veikti uzlabojumi, lai sakārtotu dažādus procesus un Liepājas saimnieciskā dzīve noritētu pēc iespējas labāk, šāds risinājums radās Liepājas pilsētas pašvaldības izpilddirekcijai sadarbībā ar pašvaldības policiju un Komunālo pārvaldi.  

Tas bija vajadzīgs, lai sakārtotu saimniecību, racionāli izmantotu pašvaldības finanšu resursus un kvalitatīvi nodrošinātu uzraudzību un kārtību pilsētas pludmalē".

Pilsētas pašvaldības policijai 2017.gadā pludmalas glābšanas dienesta nodrošināšana izmaksāja 39 703 eiro, irliepaja.lv noskaidroja pašvaldības policijā.