Jaunajiem Horvātijā ražotajiem zemās grīdas tramvajiem pamazām nomainot Liepājas ielās pirms četrdesmit un vairāk gadiem ražotos vecās paaudzes tramvajus, šobrīd jau gandrīz 80% no visiem pasažieru pārvadājumiem tramvajos Liepājā tiek izpildīti ar jaunajiem vagoniem, informē SIA "Liepājas tramvajs" sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.

Šobrīd uzņēmums "Liepājas tramvajs" saņēmis jau vienpadsmit jaunās paaudzes zemās grīdas tramvajus, kas kursē Liepājas ielās. Pagājušajā nedēļā sagaidīts no Horvātijas rūpnīcas "Končar" ierodamies vienpadsmitais tramvaja vagons, bet saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar Horvātijas ražotāju "Končar Electric Vehicles Inc.", kopumā līdz rudenim Liepājai paredzēti 14 jauni tramvaja vagoni.

Kamēr vēl nav pienākuši visi Liepājai paredzētie jaunie vagoni, daļa veco tramvaju joprojām kursē ikdienā, taču izteikti mazākā intensitātē, salīdzinot ar jaunajiem vagoniem. Tā, piemēram, janvārī, pēc uzņēmuma apkopotās statistikas, 79% no visiem maršrutā veiktajiem pārvadājumiem veikti ar jaunās paaudzes tramvajiem. Vidēji viens vecās paaudzes vagons janvāra mēneša laikā nobraucis uz līnijas 1344 kilometrus, turpretī viens jaunais vagons veicis vidēji 4550 kilometru mēnesī. Pilnībā atteikties no vecajiem vagoniem šobrīd vēl nav iespējams gan tādēļ, ka pietiekamā skaitā nav piegādāti jaunie pasūtītie vagoni, gan arī uz atsevišķiem vecajiem tramvajiem ir spēkā iepriekš noslēgti reklāmas līgumi.

Kopumā pasažieru pārvadāšanai uz līnijas Liepājā janvārī kursējuši 19 tramvaju vagoni, no kuriem 10 ir jaunie zemās grīdas vagoni, savukārt deviņi – vecās paaudzes vagoni.

Jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā "Končar Electric Vehicles Inc". Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.
Uzziņai:

Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" (Nr. 4.5.1.1/20/I/002) ietvaros.

2.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.