"Latvijas Valsts ceļi" (LVC) šogad veicis 863 dažādus autoceļu būvdarbos izmantojamo materiālu un izbūvētā seguma paraugu testus, aģentūrai BNS pavēstīja uzņēmuma pārstāvji.

Pārbaudes veica kompānijas Autoceļu kompetences centra speciālisti – veikta viskozo un šķidro bitumenu testēšana, minerālmateriālu paraugu testēšana, karstā asfaltbetona maisījuma un izurbto asfaltbetona paraugu testēšana, bitumena emulsijas testēšana un citas. Ar šo testu palīdzību noskaidro materiālu un tehnoloģiju atbilstību projekta prasībām un specifikācijām. Savukārt ceļu līdzenums ir mērīts ar lāzerprofilogrāfu.

"Sākoties autoceļu remontdarbu sezonai nepārtraukti notiek gan plānotās, gan neplānotās autoceļu objektu apsekošanas, kuru rezultātā atklātas arī vairākas neatbilstības un pieņemti lēmumi par veidu, kā konstatētos trūkumus novērst," norādīja LVC pārstāvji.

Pārbaudēs konstatēas arī nepilnības, kuras par saviem līdzekļiem novērsīs būvnieks. Autoceļa A10 Rīga–Ventspils posmā no 92,84. –115,3. kilometram vairākās vietās konstatēta palielināta saistes kārtas porainība. Tiek plānota šo posmu demontāža un izbūve no jauna. Autoceļa A9 Rīga–Liepāja posmā no 148,59. –163,28. kilometram atsevišķās vietās konstatēts nepietiekams saistes kārtas biezums. Šo nepilnību labos, kompensējot ar virskārtu. Atsevišķās vietās konstatēti arī saistes kārtas izdrupumi, kuru novēršanai būvuzņēmējs veiks labošanas darbus.

Savukārt autoceļa P45 Viļaka–Kārsava posmā no 6,35. –16,54. kilometram, pamatojoties uz iepriekš konstatēto palielināto asfaltbetona apakšējās un virskārtas porainību, veikta atkārtota urbto paraugu noņemšana. Secināts, ka virsmas apstrāde pagaidām nav nepieciešama, tomēr plānots pagarināt garantijas periodu un reizi gadā veikt objekta apsekošanu, lai laicīgi fiksētu nepieciešamību veikt virsmas apstrādi.

Autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā no 95,185. – 102,85. kilometram noņemts izlīdzinošās kārtas masas paraugs un konstatēts nedaudz palielināts masas poru saturs. Būvuzraudzībai uzdots novērtēt visu masas paraugu rezultātus un novērtējumu iesniegt pasūtītājam.

Valstij piederošais LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.