Foto no www.koncar.hr
Par 12,83 miljoniem eiro Liepājā iecerēts pārbūvēt vēl 1,55 kilometrus tramvaju līniju un iegādāties divus jaunus tramvajus, aģentūru LETA informēja Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš, ziņo LETA.
No Kohēzijas fonda plānotais papildu finansējums Liepājas pilsētai radīs iespēju uzlabot tramvaju pakalpojumu līmeni un piesaistīt lielāku pasažieru skaitu, uzskata pašvaldība.
"Liepājas pašvaldība un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji mērķtiecīgi paplašina videi draudzīgas pārvietošanās iespējas pilsētā. Lai tramvajs kļūtu par vēl pieprasītāku transporta veidu, ir nepieciešams pilnībā atjaunot vagonu parku, līdz ar to jaunie grozījumi paredz papildus vēl divu jaunu tramvaju iegādi, tādējādi Liepājai būs 14 jauni tramvaji," sacīja Ansiņš.
Pārbūvējot tramvaja līniju Valdemāra ielas posmā no Peldu ielas līdz Rožu ielai, Rīgas ielas posmā no Raiņa ielas līdz Dzelzceļnieku ielai, Dzelzceļnieku ielas posmā no Rīgas ielas līdz Brīvības ielai tiks uzlabots sliežu ceļa tehniskais stāvoklis un nomainīti kontakttīkli, ļaujot samazināt infrastruktūras uzturēšanas izdevumus.
Kā uzsver pašvaldība, pēc pārbūves tramvaju kustība kļūs līdzenāka, drošāka un ātrāka. Veicot tramvaja sliežu ceļa pārbūvi minētajos posmos, plānots atrisināt satiksmes drošību to piegulošajās teritorijās, nodrošinot vai izslēdzot negadījumus, kuros iesaistīts tramvajs un citi satiksmes dalībnieki un transporta līdzekļi.
Tramvaju sliežu ceļa pārbūve sniegs būtiskus uzlabojumus tramvaju pārvadājumu sistēmas darbībā, nodrošinot tramvaju kustības regularitāti, samazinot tehnisko avāriju risku, kā arī sniegs iespēju palielināt kustības ātrumu un tramvaju līniju noslodzi, tādējādi veicinot iedzīvotāju mobilitāti, palielinot pārvadāto pasažieru kopējo skaitu, piepilda domes priekšsēdētāja vietnieks.
LETA jau vēstīja, ka Daugavpilij, Liepājai un Rīgai tramvaju infrastruktūras attīstībai no Kohēzijas fonda plāno pārdalīt 74,796 miljonus eiro.
Tostarp 23,179 miljoni eiro paredzēti tramvaju infrastruktūras projektiem Daugavpilī, 12,831 miljons eiro – Liepājā, un 38,785 miljoni eiro - Rīgā.
Liepājā šovasar sāka pielāgot esošo infrastruktūru jauno tramvaju vajadzībām.
Esošais tramvaju depo ir būvēts pirms 120 gadiem un nav piemērots zemās grīdas tramvaju apkalpošanai. Lai uzstādītu tramvaju vagonu pacēlājus jauno zemās grīdas tramvaju apkalpošanai, ir nepieciešams izbūvēt grīdu ar attiecīgiem parametriem un nestspēju. Jaunie tramvaju vagoni ir divreiz smagāki par patlaban ekspluatācijā esošajiem augsto grīdu tramvajiem, līdz ar to, lai nodrošinātu atbilstošu nestspēju, ir jāmaina arī depo esošie sliežu ceļi un to atbalsti, norāda pašvaldībā.
Jau šoruden Liepāja sagaidīs savu pirmo jauno zemās grīdas tramvaju, ko ražo Horvātijas rūpnīcā "Končar – Electric Vehicles Inc." Zagrebā.
11
0
Ne, tramvaji vien NEPALIELINAS pasazieru skaitu! Vini ka manjaki turpina pirkt tramvajus skaitaa 1.5 lielakaa kads patreiz butu nepieciesams. Reali dalu naudas butu jaiegulda tehniskajos projektos, lai saplanotu tramvaja linijas pagarinasanu lidz Karostas tiltam caur Laumas rajonam, uzbuvejot nedargo rampu pirms stacijas un tramvaja linijas pagarinasanu lidz K-Rautas veikalam, kur butu aplis, jo ka noradits tur tagad stradaa tukstosiem cilveku, tur atrodas padsmit jaunas rupnicas, uznemumi, autobusu parks, pats lielveikals, autosaloni kur var nodot masinu remontam, dzivojamais rajons preti autobusu parkam un csdd, kur cilveki ari brauc kartot eksamenus, nodot numurzimes utml. Tiesi tur tiek buvetas vel vairakas jaunas razotnes. Aplim Brivibas ielaa vairs nav jegas un jau sen, tur pasazieri nerauc, jo viniem jatiek vairaki km talak! Tikai tad vares izbraukt lielako dalu pilsetas un pasazieru skaits dubultosies ja ne vairak
.Daugavpilii jau ir 3 marsruti un pagarina vel 2x vairak neka mes to izdarijam pirms daudziem gadiem. Sobrid mes stagnejam, diemzel. 10 gadu laikaa to vien daram ka mainam sliede kaut tikls mums ir krietni isaks neka Daugavpilii. Kapec netiek virziti sie attistibas projekti? Tacu nav merkis siem 14 tramvajiem ja nebuve linijas un neatbrivojas no zagla Skeles autobusiem