Daudziem autovadītājiem vissezonas riepas ir universāla izvēle, un tās ir izstrādātas tā, lai nodrošinātu atbilstošu veiktspēju dažādos apstākļos.
Latvijas autobraucēji bieži izvēlas tieši vissezonas riepas, jo tās ir ekonomiskas un labi atbilst vietējiem klimata apstākļiem, kas var būt ļoti mainīgi: nereti arī rudenī vai pavasarī piedzīvojam ziemai raksturīgu laiku. Retums nav arī siltāki laikapstākļi ziemas sezonas laikā.
Vissezonas riepas un jauni diski no jaunasriepas.lv plašā izvēlē pieejamas arī tiešsaistes veikalā ar ērtu un ātru piegādi.
Vissezonas riepu galvenās iezīmes
Lai izprastu vissezonas riepu iezīmes un īpatnības, jāzina daži galvenie parametri un atšķirības.
Paredzētas mērenam klimatam
Vissezonas riepas ir optimizētas lietošanai reģionos ar mērenu ziemu un vasaru.
Tās nodrošina līdzsvarotu veiktspēju gan sausos, gan slapjos apstākļos un spēj tikt galā ar nelielu sniega kārtu, taču tās nav piemērotas ekstrēmiem laikapstākļiem.
Funkciju kombinācija
Šīs riepas apvieno vasaras un ziemas riepu īpašības, un to protektora raksti un gumijas maisījumi ir veidoti tā, lai nodrošinātu saķeri un izturību dažādās temperatūrās.
Temperatūras ierobežojumi
Vislabākā veiktspējas šīm riepām parasti ir temperatūrā virs 7°C. Ļoti zemā temperatūrā gumija var sacietēt, samazinot saķeri, savukārt lielā karstumā tās var nodilt ātrāk nekā vasaras riepas.
Protektora raksti
Vissezonas riepām ir mērens protektora dziļums un raksts, kas veidots tā, lai novadītu ūdeni, novērstu hidroplanēšanu un nodrošinātu saķeri uz slapjiem vai nedaudz sniegotiem ceļiem.
Ilgmūžība
Šīs riepas parasti kalpo ilgāk nekā ziemai paredzētās riepas, jo to gumijas sastāvs ir cietāks, tāpēc tās ir ekonomiski izdevīga izvēle reģioniem ar mazākām sezonālām svārstībām.
Nav tik specializētas
Lai gan tās ir ērtas, visssezonas riepas ir kompromisa variants:
• tām trūkst veiktspējas un elastības, kas raksturīga ziemas riepām uz ledus vai dziļa sniega;
• tās arī nedarbojas tik labi kā vasaras riepas augstas veiktspējas braukšanas apstākļos vai ekstremālā karstumā.
Valstīs vai reģionos ar bargām ziemām (piemēram, lielu sniega vai apledojuma dēļ) vissezonas riepas neaizstāj ziemas riepas, kas nodrošina labāku saķeri un drošību.
Latvijā ziemā obligātais marķējums
Vissezonas riepām var būt marķējums "M+S" (Mud + Snow), kas norāda uz to, ka riepas ir piemērotas lietošanai sniegā.
Premium klases vissezonas riepām var būt arī Latvijā ziemā nu jau obligātais marķējums "kalns un sniegpārsliņa" (3PMSF, Three-Peak Mountain Snowflake), kas apliecina labāku veiktspēju sniega apstākļos, taču tās joprojām nav īstas ziemas riepas. Savukārt riepas, kuras būs marķētas tikai ar apzīmējumu M+S (dubļi + sniegs), M.S. vai M&S, atļauts lietot tikai no 1. marta līdz 1. decembrim.
Riepas ar apzīmējumu "kalns un sniegpārsliņa" drīkst lietot arī vasaras periodā ar nosacījumu, ka tās nav aprīkotas ar radzēm - tādējādi jaunie noteikumi pieļauj vissezonas riepu lietošanu visa gada garumā.
Ideāls pielietojums
Piemērotas autovadītājiem reģionos ar mēreniem laikapstākļiem, kuri nevēlas pārlikt īpaši sezonālās riepas. Sevišķi piemērotas pilsētu vai piepilsētu autovadītājiem, kuri laiku pa laikam saskaras ar sniegu, bet galvenokārt sastopas ar lietu vai sausiem apstākļiem.
Degvielas patēriņa efektivitāte
Vissezonas riepām parasti ir laba rites pretestība, kas salīdzinājumā ar ziemas riepām nodrošina ekonomiskāku degvielas patēriņu.
Secinājums
Visu sezonu riepas ir ērts un universāls risinājums braukšanai visa gada garumā reģionos ar mēreniem laikapstākļiem. Tomēr tās nav pietiekami specializētas ekstrēmiem apstākļiem, kur efektīvākas ir specializētas vasaras vai ziemas riepas.
0
2
Kas tādus laiž pie vārda?