Lai iedzīvotāji varētu ērtāk rast atbildes uz jautājumiem saistībā ar jaunās koronavīrusa izraisītās slimības "Covid–19" radīto ietekmi dažādās jomās, izveidota tīmekļvietne, aģentūru LETA informēja Valsts kancelejā.

Vietnē "covid19.gov.lv" vienuviet būs pieejama aktuālā informācija par "Covid–19", tostarp informācija no atbildīgo iestāžu mājaslapām, statistikas dati, kā arī biežāk uzdotie jautājumi un atbildes uz tiem.

Pirmais darba posms pie tīmekļvietnes izstrādes noslēdzās 25.martā un jau tagad, apmeklējot "covid19.gov.lv", vienuviet redzami nozīmīgie tālruņa numuri, uz kuriem zvanīt, lai uzdotu jautājumus par slimības simptomiem, profilaksi, pieteikšanos analīzēm.

Tāpat pieejami kontakti, kur gūt atbildes uz jautājumiem, kas skar patērētāju tiesību aizsardzību, izglītību, robežu šķērsošanu un citas jomas. Apkopoti arī biežāk uzdotie jautājumi un atbildes. Informācija pieejama latviešu un krievu valodā.

Vietnes izstrāde turpinās, lai jau tuvākajās dienās šeit ikviens interesents varētu uzzināt nozīmīgākos valdības lēmumus, kas saistīti ar ārkārtējo situāciju valstī, detalizētu Latvijas un pasaules statistiku, iepazīties ar skaidrojošiem materiāliem, uzzināt par atbalsta iespējām.

Vietnes izstrādātāji vērš uzmanību, ka "Covid–19" infekcijas uzliesmojums radījis būtisku ietekmi uz visām nozarēm, tāpēc iedzīvotāji aicināti sekot līdzi aktuālajai informācijai arī atbildīgo valsts iestāžu oficiālajās mājaslapās.

Jau ziņots, ka atbildes uz jautājumiem, kas skar "Covid–19" un tā dēļ izsludināto ārkārtējo situāciju valstī, iespējams gūt arī pa vienoto informatīvo tālruni 8345. Zvani uz šo numuru tiek pieņemti bez maksas visu diennakti – jautājumus iespējams uzdot gan latviešu, gan krievu valodā.

Kā līdz šim, iedzīvotāji varēs sazināties ar valsts iestādēm, arī zvanot tieši uz attiecīgo iestāžu tālruņa numuriem.

No 13.marta līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar "Covid–19" vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojošu pasākumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību.