Valsts apmaksātā dzelzceļa infrastruktūra pilnā apmērā jāizmanto visos virzienos, intervijā aģentūrai LETA uzsvēra "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš norādīja, ka ir gan maršruti, kuros uzņēmums vēlētos samazināt pieturvietu skaitu, un tāpat ir tādi, kuros vēlētos izveidot jaunas. "Savulaik jau pieminēta "Alfa", izskanējušas arī vēlmes no "Akropoles", bet ir tehniskas problēmas, kas jāatrisina, lai šīs vēlmes realizētos. Ne vienmēr lielās kapitālsabiedrībās viss notiek kā privātos uzņēmumos, kur var ātri realizēt visas ieceres," sacīja Grigulis.

Viņaprāt, perspektīva līnija varētu būt arī līdz Bolderājai, kurā kravas vilcienu satiksme jau notiek. "Domāju, ka tā ir perspektīva līnija, kuras virzienā esam skatījušies, lai atslogotu Rīgas iekšējo satiksmi. Varam kaut vai paskatīties, cik ilgs laiks nepieciešams, lai šķērsotu kādu Rīgas tiltu no rītiem. Ja ar vilcienu aptuveni piecās minūtēs pārbraucam līdz Torņakalnam, tad pat ar tādu zaļo transportlīdzekli kā velosipēds to nevar izdarīt tik ātri. Tas ir perspektīvs virziens, pie kura būtu jāstrādā," teica "Pasažieru vilciens" vadītājs.

Savukārt, runājot par tālākiem potenciālajiem galamērķiem, Grigulis apstiprināja, ka tāpat notiek darbs pie Ventspils maršruta izvērtēšanas. "Ventspils ir viens no virzieniem, bet kopumā ir svarīgi saprast, ja valsts maksā par infrastruktūru, tad to vajadzētu izmantot pilnā apjomā visos virzienos – vai tā būtu Ventspils vai Liepāja, vai Jelgava, vai Meitene, vai Gulbene. Ir svarīgi saprast, par ko valsts maksā. Tā ir galvenā pamatnostādne, kas, manuprāt, būtu jāizpilda," uzsvēra Grigulis.

Tāpat "Pasažieru vilciens" kopā ar infrastruktūras uzturētāju "Latvijas Dzelzceļš" aktīvi strādā, lai saīsinātu braucienu laiku. "Praktiski visās līnijās ir uzlabots laiks no 2 līdz 9 minūtēm atkarībā no maršruta. Varbūt šķiet, ka tās pāris minūtes neko nenozīmē, bet, piemēram, Jelgavas virzienā, katru dienu ietaupot pāris minūšu ceļā uz un no darba, gada laikā var ietaupīt jau vairāk par diennakti. Līdz ar to pat pāris minūtes ir svarīgas!" atzīmēja "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī norādīja, ka, viņaprāt, eksprešu vilcienu sistēmai jābūt visos tālākos maršrutos. "Ja Pierīgā varam skatīties uz augstāku pieturvietu intensitāti, tad tālākos maršrutos varam braukt ekspreša režīmā, lai nodrošinātu ātrumu. Autobuss ir tas, kas varētu savākt pasažierus pie katra ciematiņa," paskaidroja Grigulis.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2018.gada pirmajos trijos mēnešos "Pasažieru vilciens" pārvadāja 3,876 miljonus pasažieru, kas ir par 0,2% vairāk nekā 2017.gada pirmajā ceturksnī, kad "Pasažieru vilciens" pārvadāja 3,868 miljonus pasažieru.

"Pasažieru vilciens" ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.