Liepājas autoostas tablo kopš 6.oktobra ir salaboti un rāda pareizus reisus un laikus, portālam sacīja to apsaimniekotājas SIA „Rumba Tours” Edgars Āboliņš.

Arī Komunālā pārvalde iesaistījusies problēmas apzināšanā, un pagājušās nedēļas nogalē tikās ar SIA „Rumba Tours” un „Autobusu parka” pārstāvjiem, lai palīdzētu atrisināt tehniskās problēmas, portālu informēja pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Kā skaidro Štāls, „vienojāmies, ka „Rumba Tours” sazināsies ar tablo iekārtu uzstādītājiem un noskaidros, kādas tehniskās problēmas tur ir jārisina un kādas detaļas jāsagādā un jānomaina utt. Tad, pēc divām nedēļām, tiksimies atkal un vienosimies, ko Komunālā pārvalde viņiem var palīdzēt.”

Štāls arī skaidro, ka uzņēmums „Rumba Tours” šā gada pavasarī ir pārņēmis līguma saistības, kas Komunālajai pārvaldei bija ar Autobusu parku par noteiktas stacijas teritorijas kopšanu un uzturēšanu. Šis līgums ietvēra arī tablo uzturēšanu un darbības nodrošināšanu. Iepriekš Edgars Āboliņš portālam sacīja, ka „Rumba Tours” nekāda līguma ar Komunālo pārvaldi nav.  

Jau vairākkārt rakstīts, ka Liepājas autoostas tablo nerāda pareizu informāciju. Augusta sākumā tika solīts problēmu novērst tuvākajā laikā, bet līdz 6.oktobrim tie vēl nedarbojās.

Āboliņš pavēstīja, ka tablo remonts ievilcies dažādu iemeslu dēļ – „Taiga Elektroniks”, kas nodarbojas ar tablo remontu, nācies pasūtīt bojātās detaļas ražotājam, pēc tam bijis jāgaida pāris mēnešu, kamēr detaļas saņemtas, saslimis arī tehniķis, kas remontē tablo. Arī pats remonts ir sarežģīts, jo bojātās daļas tiek vestas uz Rīgu, tur remontētas, tad vestas atpakaļ un montētas vietā.

Nekāda līguma ar konkrētiem termiņiem, kad tablo jābūt kārtībā, „Rumba Tours” nav, jo tablo nav tās īpašums, uzņēmumam nav arī līguma ar tablo īpašnieku – Komunālo pārvaldi – par tās īpašuma apsaimniekošanu, sacīja Āboliņš. Tomēr tieši „Rumba Tours” ir vienīgais, kas ar šo problēmu nodarbojas.

„Rumba Tours” direktors prognozēja – ja tablo nebūs izdevies savest kārtībā, Komunālajai pārvaldei nāksies domāt par jaunu tablo pirkšanu.

Āboliņš atzina, ka jau sākotnēji, uzstādot tablo, pieļautas kļūdas, un problēma nav tikai pašos tablo, bet „kaut kas nav kārtībā arī kabeļos”. Tāpat kļūda bijusi, ka projekta īstenotāji pažēlojuši pārsimts latu speciālas programmatūras un atsevišķa datora iegādei.

Jau vēstīts, ka vairāki lasītāji vērsušies portālā ar neizpratni par Liepājas autoostas tablo darbību. Digitālie informācijas centri, kuri rāda autobusu atiešanas laikus, bieži vien nestrādā vai rāda laikus, kuri nav aktuāli konkrētajā momentā, piemēram, pulksten vienos pēcpusdienā rāda agros rīta reisus.

„Tablo strādā ar datorizētas programmas palīdzību, un šī programma ir bojāta. Garantija šai programmai bija divi gadi,” iepriekš stāstīja Āboliņš.

Portāla lasītāji gan pamanījuši, ka tablo nestrādā jau ilgu laika posmu (par šo problēmu irliepaja.lv rakstīja arī 2011.gadā, divus mēnešus pēc rekonstrukcijas nodošanas ekspluatācijā, kad garantija bija spēkā!).

Liepājas autoostas rekonstrukcijas darbus, tajā skaitā digitālo informācijas centru jeb tablo uzstādīšanu, veica uzņēmums „Ceļu, tiltu būvnieks”.

Pēc aģentūras LETA informācijas, stacijas laukuma rekonstrukcija, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības aktivitātes "Nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai" naudu, tika sākta 2009.gada vasarā, būvdarbu pabeigšanas termiņš vairākas reizes tika pagarināts, lai gan sākotnēji to bija paredzēts nodot ekspluatācijā 2010.gada pavasarī.

2009.gada 1.aprīlī tika izsludināts atklāts konkurss "Par tiesībām veikt darbus Stacijas laukuma teritorijas rekonstrukcijai projektā "Stacijas laukuma rekonstrukcija Liepājā"". Piedāvājumu atvēršana notika 15.maijā. Kopumā tika saņemti astoņi piedāvājumi. Izvērtējot iesniegtos piedāvājumus, par uzvarētāju tika atzīta SIA "Ceļu, tiltu būvnieks", kas iesniedza piedāvājumu par kopējo līgumcenu 436 927 lati, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. Līgums par darbu veikšanu tika parakstīts šā gada 12.jūnijā, būvatļauja tika izsniegta 8.jūlijā.

Projekta kopējās izmaksas ir 1 399 118 latu, no kurām ERAF finansējums – 1 143 902 lati, Valsts budžeta dotācija – 80 746 lati, bet Liepājas pilsētas domes finansējums – 174 470 latu.

Projekta tehniski ekonomisko pamatojumu sagatavojusi SIA "Baltic Project Consulting", tehnisko projektu izstrādājusi akciju sabiedrība "UPB".