Liepājas autobusu parks (LAP) šodien no Autotransporta direkcijas (ATD) sagatavotas preses relīzes uzzināja, ka ATD samazinās LAP maršrutu skaitu un pārdalīs atbildības apjomu starp apvienības dalībniekiem maršrutu tīkla daļā "Pierīga". Gan ATD, gan Satiksmes ministrija nav aktīvi atsaukušies LAP aicinājumam kopīgi risināt nozares problēmas, tā vietā nākot klajā ar vienpusējiem paziņojumiem, tai skaitā par to, ka sodu apmēri motivē pārvadātājus nepildīt reisus. LAP aicina atbildīgās institūcijas vienlīdzīgi vērtēt visus pārvadātājus, portālu informēja Liepājas autobusu parka valdes priekšsēdētāja Anna Valtere.
LAP vairākas reizes vērsis lēmumpieņēmēju uzmanību uz to, ka ar ievērojamiem izaicinājumiem saskaras un turpmāk saskarsies visa pasažieru pārvadājumu nozare, ne tikai atsevišķi komersanti. LAP nav vienīgais pārvadātājs, ko ietekmē autobusu vadītāju trūkums. Piemēram, AS "CATA" no 7. līdz 10. oktobrim autobusu vadītāju slimības dēļ kopumā atcēla 30 reisus, LAP šajā laika posmā atcēla 12 reisus. Ar dažādu regularitāti reisus šī paša iemesla dēļ atceļ citi pārvadātāji.
LAP godprātīgi informē visas iesaistītās puses gadījumos, kad reisi ir jāatceļ, ko nevar novērot dažu citu pārvadātāju gadījumā. Rezultātā publiskajā telpā nenonāk pilnvērtīga informācija par atceltajiem reisiem. Tieši ATD kā nozari uzraugošajai institūcijai jābūt lietas kursā par kopējo atcelto reisu situāciju, nevis jākritizē viens pārvadātājs, kas vairākkārtīgi ir aicinājis meklēt un jau piedāvājis reālus situācijas risinājumus.
27. septembrī LAP nosūtīja satiksmes ministram Kasparam Briškenam vēstuli, aicinot tikties un kopīgi un konstruktīvi risināt samilzušos pasažieru pārvadājumu nozares izaicinājumus. Diemžēl divu nedēļu laikā no ministrijas puses nav saņemta atbildes reakcija vai izrādīta jebkāda iniciatīva kopīgi risināt izaicinājumus.
Par nepieciešamiem risinājumiem nozarei LAP runā jau vairāku gadu garumā, bet situācija nemainās. Situāciju vēl vairāk saasina fakts, ka vienā tirgū vienu pakalpojumu nodrošina dažādi pārvadātāji uz dažādiem nosacījumiem un par cenām, kas noteiktas pēc atšķirīgiem principiem. Ņemot vērā tirgus īpatnības, viens pārvadātājs neatrisinās nozares kopējo problēmu, tādēļ LAP aizvien ir pārliecināts – ilgtermiņa risinājumi nozares un sabiedriskā transporta sistēmas pilnveidošanai iespējami, tikai kopīgi sadarbojoties pārvadātājiem, Satiksmes ministrijai un ATD. Pašlaik novērojam pretējo – publiski tiek kritizēts viens pārvadātājs, bet pie kopēja sarunu galda neviena no iesaistītajām institūcijām nav gatava sēsties, tā vietā izmantojot publiskus, skaļus paziņojumus, kas nerisina nozares problēmas.
Lai nodrošinātu reisu izpildi, LAP veic autobusu vadītāju relokāciju, veic dažādus loģistikas pārplānošanas pasākumus, aktīvi strādā pie jaunu vadītāju piesaistes, apmaksājot tiesību iegūšanu, un īsteno citus pasākumus, lai nodrošinātu pakalpojumu visos maršrutos.
Pārvadātāji nesēž rokas klēpī salikuši, tomēr individuāla rīcība nesniegs ilgtermiņa risinājumus. Šos jautājumus risinātu mērķtiecīga nozares spēlētāju un lēmumpieņēmēju sadarbība, nevis darbību imitācija, meklējot vainīgo un pārvirzot atbildību vienam uz otru.
LAP ir gatavs vienoties par reisu pārdali apvienības ietvaros maršrutu tīkla daļā "Pierīga", tomēr tas nav ilgtermiņa risinājums, ņemot vērā, ka problēma nav autobusu pieejamībā, bet gan darbaspēka trūkumā, kas skar arī citus pārvadātājus.
0
0