Lai ierobežotu vīrusa "Covid-19" izplatību, kopš 16.marta Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija un pašvaldības iestādes klientu apkalpošanu nodrošina attālināti, divu nedēļu laikā elektroniski un telefoniski sniedzot vairākus simtus konsultāciju un pakalpojumu. Arī Liepājas pilsētas domes darbs pilnībā pārorganizēts, lai tas varētu notikt video konferenču režīmā, tādējādi elektroniski pieņemti jau 73 domes lēmumi, informē domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.

Liepājas pašvaldības administrācija tikpat lielā apjomā kā pirms ārkārtējās situācijas, iedzīvotājus konsultē, pieņem iesniegumus un sniedz pakalpojumus, tikai šobrīd pamatā ar telefona un e-pasta starpniecību.

Kopumā, laika posmā no 16. līdz 27. martam, Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas Apmeklētāju pieņemšanas centrā no iedzīvotājiem saņemti 325 telefona zvani un e-pasti un 53 iesniegumi papīra formātā. Visbiežākie jautājumi bija par nekustamā īpašuma nodokli − 50, par iestāžu darba režīmu − 34, par dzīvokļu jautājumiem − 30, par veselības jautājumiem − 27, par sociālajiem jautājumiem − 22, par būvniecību − 19, par ēku un teritoriju apsaimniekošanu − 18, par izglītības nozari − 15, kā arī vēl daudzi citi jautājumi par tādām tēmām kā svētki un izklaides pasākumi, iedzīvotāju pieņemšana domē, tirdzniecības jautājumi utt. Saistībā ar nekustamā īpašuma nodokļa apmaksu papildus saņemti vēl 280 iedzīvotāju jautājumi, gan vēstuļu, gan iesniegumu, gan e-pastu un tālruņa zvanu veidā.

Saglabājot iespēju dokumentus iesniegt papīra formātā, kopš pašvaldības administrācija pārtraukusi apkalpošanu klātienē, divu nedēļu laikā administrācijas ēkas foajē speciāli izveidotajā pastkastītē sūtījumu nodošanai gan iedzīvotāji, gan iestādes atstājušas 53 iesniegumus.

Lai nodrošinātu nepārtrauktu domes un pašvaldības administrācijas darbu, vienlaikus ievērojot piesardzības un drošības pasākumus, vienkopus telpā nepulcējot vairākus cilvēkus, Liepājas pašvaldības administrācijas darbinieki attālināti, izmantojot Zoom un Jitsji programmas, noturējuši aptuveni 75 video konferences. Attālinātajā un daļēji attālinātajā režīmā novadītas arī divas domes sēdes un kopumā pieņemti 73 jautājumi.

Arī citas pašvaldības iestādes pielāgojušās jaunajiem apstākļiem, piemēram, Nekustamo īpašumu pārvalde attālināti noorganizējusi jau četras komisijas, kopā izskatot 76 jautājumus. Liela daļa darbu jau iepriekš notika elektroniski, un jaunā kārtība to neskar – lēmumu sagatavošana, līgumu slēgšana, izziņu sniegšana utt. Tajā pašā laikā pastkastītē pie Nekustamā īpašuma pārvaldes durvīm ik dienas tiek saņemti ap 10 iesniegumi papīra formātā.

Arī Liepājas pilsētas būvvaldes darbs daudz nav ietekmēts, jo jau no 2020. gada 1. janvāra visa būvniecības dokumentācijas aprite notiek elektroniski būvniecības informācijas sistēmā (BIS). Būvvaldes darbinieki šajā laika posmā apstrādājuši 52 saņemtos dokumentus, sagatavojuši 40 dokumentus un 34 būvvaldes lēmumus, izdevuši 4 jaunas būvatļaujas, tāpat izsniegtas 6 izziņas par nekustamā īpašuma sastāvu un 8 atzinumi par būves pārbaudi. Izmaiņas skārušas vien objektu apskate dabā − šobrīd tiek apskatīti tikai tie objekti, kuros neuzturas cilvēki vai objekti atrodas ārtelpās.

Būvvaldē ik dienu tiek sniegtas konsultācijas gan telefoniski, gan pa e-pastu. Galvenokārt cilvēki tiek konsultēti par dažādu veidu dokumentu iesniegšanu būvniecības informācijas sistēmā. Dokumenti tiek saņemti arī papīra formātā gan pa pastu, gan atstāti domes foajē izvietotajā pastkastītē. Šobrīd papildus tiek strādāts pie būvvaldes sniegto pakalpojumu uzlabošanas un pilnveidošanas.

Liepājas Sociālais dienests turpina darbu un apkalpo iedzīvotājus neklātienē, aicinot klientus par jebkuriem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo palīdzību, pakalpojumiem un atbalstu ģimenēm sociālā riska situācijās, konsultēties telefoniski vai elektroniski. Katru dienu tiek saņemts kopumā ap simts telefona zvaniem no liepājniekiem, uz kuriem operatīvi reaģē Sociālā dienesta darbinieki, cenšoties sniegt atbildes vai piedāvājot labāko problēmas risinājumu. Visvairāk zvanu šobrīd ir par pabalstiem krīzes situācijā.

Liepājas pilsētas Kultūras pārvalde saistībā ar valdības plānoto ārkārtējās situācijas termiņa pārcelšanu kopā ar pārējo kultūras iestāžu atbildīgajiem speciālistiem veic esošās situācijas izvērtējumu un pārskata pārcelto aktivitāšu nākotnes plānus. Pārvalde sniedz konsultācijas vietējām kultūras nozares biedrībām un uzņēmumiem saistībā ar aktuālajiem vadības lēmumiem un izmaiņām, kas skar kultūras nozari kopumā. Tāpat turpinās darbs pie plānotajiem pasākumiem turpmākajam gadam. Līdzīgi darba uzdevumi šobrīd ir arī Sporta pārvaldē.

Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde operatīvi pielāgojusies un nokoordinējusi attālināto mācību procesu visās skolās. Liepājas izglītības darbinieki ik dienu procesam seko līdzi un regulāri piedalās video konferencēs ar skolu direktoriem, lai saprastu jaunās mācību kārtības efektivitāti un nepieciešamos uzlabojumus. Darbinieki veikuši arī iztrūkstošo viedierīču apzināšanu, koordinē procesu to saņemšanai no Izglītības un zinātnes ministrijas un nogādā līdz bērniem, kuriem tas vajadzīgs. Izglītības pārvalde koordinē, lai bērni no maznodrošinātām un trūcīgām ģimenēm brīvpusdienu vietā saņemtu kartes pārtikas iegādei.

Tāpat Izglītības pārvalde izveidojusi un nokoordinējusi bāzes pirmsskolu izglītības iestāžu darbu un veic ikdienas pirmsskolas apmeklējuma monitoringu. Tiek izvērtēta aukļu dienesta un privāto bērnudārzu darbību pārskatīšana. Daudz laika tiek veltīts komunikācijai ar vecākiem, atbildot uz jautājumiem elektroniski – par viedierīcēm, mācību procesa organizāciju attālināti, ēdināšanu.

Savukārt, lai nodrošinātu iedzīvotāju informētību par aktuālo saistībā ar koronavīrusu "Covid-19", izsludināto ārkārtējo situāciju, pieņemtajiem valdības un pašvaldības lēmumiem, Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa sagatavojusi vairākus informatīvus materiālus gan latviešu, gan krievu valodā. Lai maksimāli informētu iedzīvotājus un aicinātu ievērot noteiktos ierobežojumus, informācijas materiāli izplatīti 35 000 iedzīvotāju pastkastītēs, izvietoti tirdzniecības centros, kafejnīcās, pieturvietās un citās publiskās vietās. Tāpat informatīvos materiālus pašvaldība aicina brīvi izmantot uzņēmējiem, lai par aktuālo informētu savus klientus.

Tāpat nepārtraukti tiek uzturēta aktīva komunikācija pašvaldības sociālajos tīklos − tapuši vairāk nekā 50 sociālo tīklu ieraksti gan par dažādām aktualitātēm saistībā ar jauno koronavīrusu, gan par Liepājas domes un valdības lēmumiem, tiek sniegtas atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem. Tāpat ir sagatavoti audio rullīši ar padomiem par izvairīšanos no "Covid-19", kas tiek atskaņoti sabiedriskajā transportā. Tiek nodrošināta nepārtraukta klātbūtne tiešsaistes sapulcēs ar domes vadību un krīzes vadības grupu, notiek nepārtraukta informācijas gatavošana un apkopošana uz žurnālistu jautājumiem. Tāpat ir sagatavots pašvaldības informatīvā izdevuma “Katram liepājniekam” speciālizlaidums par "Covid-19".

Atgādinām, ka Liepājas pašvaldības administrācija uz ārkārtējās situācijas laiku ir izveidojusi jaunu darba organizēšanas kārtību, kas paredz saglabāt tās rīcībspēju un visu funkciju izpildi iespējamu risku gadījumā. Plašāk šeit.

Visa aktuālā informācija par Liepājas pilsētas pašvaldībā svarīgāko atrodama pilsētas mājaslapā www.liepaja.lv.