Trešdien, 2.novembrī, ministrs Uldis Augulis Liepājas lidostai svinīgi pasniegs septembrī piešķirto komerclidojumiem nepieciešamo sertifikātu. Reālus lidojumus sola marta beigās.

Par to, ka esam sertificējuši lidostu, atbilstoši Eiropas Savienības kritērijiem, gribētos pašam sev uz pleca uzsist," joko "Aviasabiedrības "Liepāja"" vadītājs Agris Sprūde, piebilstot, ka lidosta uz to gājusi ilgus gadus un darbs ieguldīts milzīgs.

"Tas bija nozīmīgs notikums ne tikai lidostai, bet arī Civilās aviācijas aģentūrai, "Latvijas Gaisa satiksmei", nacionālajai aviokompānijai "airBaltic"," teic Sprūde.

Starptautiskais sertifikāts sastāv no divām daļām – kā atbilstošs un piemērots komerclidojumiem sertificēts lidlauks, kā arī tā ekspluatētāja – SIA "Aviasabiedrības "Liepāja"" ar tās personālu, esošo aprīkojumu un iekārtām.

Aviācijas tirgū ziema ir specifiska sezona ar citu, ne tik aktīvu grafiku, tāpēc kā reālu lidojumu iespējamais sākums iezīmētas marta beigas, aprīļa sākums, pastāstīja Sprūde.

"Tam arī gatavojamies. Augam un maināmies visu laiku"

Sarunas notiekot ar Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBalic", un lidostas vadītājs cer, ka izdosies vienoties. Tāpat interese esot arī no citām kompānijām. Taču, tā kā vēl nav parakstītas konkrētas vienošanās, Sprūde šobrīd nevarot par to sīkāk runāt.
Pašlaik Liepājas lidostā strādā 22 darbinieki, 18 speciāli apmācīti ugunsdzēsības un glābšanas speciālisti (lielās mācības notika augusta beigās) gaidot reālo lidojumu sākšanos, lai strādātu jau ikdienas režīmā.

"Tiklīdz sāksies reālie lidojumi, būs vajadzīgi arī vairāk ar aviācijas drošību saistītu darbinieku, prasības pret kuriem nosaka ES regula."

Vai Liepājas lidosta gatavojas konkurēt ar Palangu?

"Mēs nekonkurēsim. Diži nevaram un nav arī nepieciešams. Mēs viens otru papildināsim."

Sprūde uzskata, ka Palanga ir ne tikai apliecinājusi reģionālas lidostas dzīvotspēju, bet arī tās spēju attīstīties, jo gada laikā palielinājusi reisu skaitu no četriem līdz deviņiem.

Liepājas lidostas iespējas Sprūde saskata ne tikai regulāru reisu attīstībā, bet arī piemērotībā dažādiem glābšanas darbiem – uz jūras, cietušo transportēšanā, militārām vajadzībām. Tāpat Liepājas lidosta ir vienīgā bez Rīgas, kuras infrastruktūra, ierīces atbilst pilotu skolas vajadzībām. Sarunas par to esot sāktas.

Portāls jau rakstīja, ka 19.septembrī Civilās aviācijas aģentūra (CAA) sertificēja Liepājas lidostu komerclidojumiem. Ja līdz 20.septembrim tas nebūtu noticis, lidosta zaudētu tai piešķirto ES finansējumu.

Liepājas lidostas rekonstrukcijas darbi noslēdzās 2015.gada oktobrī. Lidostā izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas.

Kopējās ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" izmaksas bija 9,27 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums – 7,8 miljoni eiro.