Septembrī Liepājas ostā pārkrautas 683 600 tonnas kravu, kas ir par 3,7% kravu vairāk nekā gadu iepriekš, intervijā "Rietumu radio" sacījis Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija), ziņo LETA.

"Tas ir augstākais rādītājs, kāds jebkad Liepājas ostā ir bijis septembrī," sacīja Sesks.

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos kopumā pārkrauti 4,69 miljoni tonnu kravu, kas ir par 6,2% mazāk nekā gadu iepriekš, kad deviņos mēnešos tika pārkrauti 5,31 miljons tonnu. Samazinājumu Sesks skaidro ar "Covid-19" ietekmi uz ekonomiku.

"Varbūt tas kādiem kungiem Rīgā nepatiks, ka Liepājas ostā iet labi, bet tiešām gribas pateikt lielu paldies visiem, kas iesaistījās kuģu ceļu padziļināšanā, darbu organizēšanā un uzraudzībā," sacīja Sesks, uzsverot, ka ostā veiktās investīcijas sevi attaisno, jo ļauj palielināt pārkrauto kravu apjomus. "Tik lielu kuģu Liepājā nekad iepriekš nav bijis, un šobrīd varam tos apkalpot pilnā apmērā."

Lielākie apjomi septembrī bijuši "Liepaja Bulk Terminal", kur pārkrautas 246 762 tonnas kravu, un "Ekers stividors" ar 203 023 tonnu.

77% no septembrī pārkrautajām kravām ir bijušas beramkravas, 14% – ģenerālkravas, un 9% – lejamkravas, sacīja Sesks.

Kopumā šogad, no janvāra līdz septembrim, ar pieaugošu kravu apjomu strādājuši četri stividori, un lielāko pieaugumu izdevies sasniegt "GI termināls" (+37,5%) un "DG Termināls" (+12,2%).