Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde apstiprinājusi jaunus Liepājas ostas maksas un maksas pakalpojumu tarifus, kas stāsies spēkā 2017.gada 1.janvārī.
Kā skaidroja SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, tas darīts vairāku iemeslu dēļ, bet galvenokārt tāpēc, ka ir nepieciešami ostas infrastruktūras uzlabojumi. SEZ pārvaldei, pēc Lapiņa sacītā, šim nolūkam vajadzēs 6 – 7 miljonus eiro, neskaitot ES fondu finansējumu. Ostas infrastruktūras uzlabojumiem tad arī tiks novirzīts apmēram pusmiljons eiro, ko nākamgad varētu ienest tarifu pieaugums (pie nosacījuma, ka kravu pieaugums 2017.gadā būs vismaz 3% apmērā).
Kopumā tarifu palielinājums būs par apmēram 5%.
Pēc Lapiņa sacītā, līdz šim ostas maksas un pakalpojumu tarifi Liepājā, salīdzinot ar citām Latvijas ostām, ir mazāki.
Liepājas ostas nomnieku asociācijas priekšsēdētājs Jānis Elerts portālam sacīja, ka pēc pakalpojumu tarifu projekta prezentācijas un SEZ pārvaldnieka sniegtajiem paskaidrojumiem, kā arī tāpēc, ka SEZ valde ņēmusi vērā nomnieku izteiktos priekšlikumus par "grozījumiem grozījumos", lielākie nomnieki konceptuāli atbalstījuši jaunos tarifus.
"SEZ jau kopš gada sākuma nomniekiem jautāja un sprieda, kā būtu, ja ostas pakalpojumu maksas pieaugtu. Viedokļi bija dažādi, bet pārsvarā negatīvi. Kad bija gatavs jaunais tarifu projekts, SEZ lūdza ostas nomnieku asociācijas viedokli. Piektdien bija sapulcējušies pārstāvji no uzņēmumiem, kuri nodrošina apmēram četras piektdaļas no apgrozījuma ostā, un viņiem tika prezentēts jaunais tarifu projekts, kā arī SEZ pārvaldnieks skaidroja, kam paredzēti ieņēmumi. Kad kļuva skaidrs, ka nauda tiks ostas hidrobūvju atjaunošanai – Dienvidu vārtu paplašināšanai, Ziemeļu vārtu atvēršanai kuģošanai, Dienvidu mola vissliktākajā stāvoklī esošās daļas rekonstrukcijai, 1.piestātnes demontāžai Karostā, uzņēmēji konceptuāli plānu atbalstīja, jo tas nesīs labumu visiem."