VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) jauno pakalpojumu "Zaļā pārmija" jeb auto kravu pārvadājumus pa dzelzceļu sākotnēji nodrošinās no Rīgas uz Ventspili un Liepāju, žurnālistiem piektdien pakalpojuma prezentācijā sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, ziņo LETA.
Viņš arī atzīmēja, ka nākotnē tiks vērtēti veidi, kā šo pakalpojumu attīstīt, iespējams, pievienojot papildu maršrutus.
Tāpat Kleinbergs pauda, ka pagaidām vēl nevar prognozēt pieprasījumu pēc minētā pakalpojuma, kā arī pārvadāto kravu apmēru jaunajā pakalpojumā.
Projekta nepieciešamību LDz valdes priekšsēdētājs pamatoja ar to, ka Latvijā autoceļi ir noslogoti, ir nepieciešams ieviest pēc iespējas vairāk videi draudzīgu risinājumu, kā arī saistībā ar smago automašīnu šoferu trūkumu.
"Šādi pārvadājumi nav nekas jauns Eiropai, jo citviet tiek eksistē jau vairākus desmitus gadu, bet Latvijai tas ir pietiekami jauns projekts," sacīja Kleinbergs, atzīmējot, ka kompānija jau iepriekš ir mēģinājusi ieviest līdzīgu risinājumu pārvadājumiem ar Krieviju, tomēr tie nav nesuši rezultātus.
Pakalpojuma "Zaļā pārmija" ietvaros LDz piedāvā pa autoceļiem pārvadātās kravas kopā ar puspiekabi, bet bez vilcēja un autovadītāja, pārcelt uz dzelzceļu, kur tās tiks nogādātas nepieciešamajā ostas terminālī Liepājā vai Ventspilī.
"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Klajā laists Ērika Kūļa rakstu izlases ceturtais sējums "Apvāršņi"
3
3