Latvijā nelegālie pasažieru pārvadātāji ik gadu rada divu līdz piecu miljonu eiro zaudējumus, uzskata Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenieks.

Viņš norādīja ka nelegālie pārvadātāji šobrīd strādā jau visos virzienos, taču visbiežāk maršrutā Rīga–Liepāja un Rīga–Ogre, kā arī Jūrmala. "Pēc mūsu aprēķiniem negūtie ieņēmumi varētu būt sākot no diviem līdz pieciem miljoniem eiro gadā – tā ir ieņēmumu daļa, ko neiegūst pasažieru pārvadātāji," sacīja Ošenieks.

Pēc viņa teiktā, Saeimai ir steidzami jāpieņem grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas spēs sakārtot nozari. "Autopārvadājuma likuma grozījumi, kas sakārtotu šo nelegālo pārvadājumu jomu faktiski ir iestrēguši Saeimā. Ministra solījumus ir, ka šī Saeima vēl pieņems likuma grozījumus trešajā lasījumuā. Mēs uz to ļoti ceram,"  teica LPPA direktors.

Savukārt, skaidrojot, kādēļ katru gadu pasažieru pārvadātāji prasa valdībai kompensēt zaudējumus, Ošenieks norādīja, ka katru gadu Saeima apstiprina budžetu sabiedriskajam transportam, kas ir mazāks, nekā ir pasūtītais pārvadājumu apjoms. Viņš gan norādīja, ka zaudējumu apjoms katru gadu samazinās – ja vēl pirms pāris gadiem tika prasīti pieci miljoni eiro, tad šobrīd tie ir nepilni divi miljoni eiro. LPPA direktors norādīja, ka zaudējumi samazinās, jo kopš 2009.gada ir veikti reisu samazinājumu, taču lielāko slogu ir iznesuši paši pārvadātāji, samazinot savus izdevumus.

Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija prasīs papildus finansējumu 1,903 miljonu eiro apmērā, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību un 2014.gada zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pārvadājumos ar autobusiem. Par zaudējumu kompensēšanu otrdien lems valdība.