Ja izdosies Liepāju pozicionēt kā pievilcīgu tūrisma vai biznesa galamērķi, ir iespējams atjaunot regulāros reisus no Liepāja lidostas uz Krieviju un Eiropas Savienības (ES) valstīm.

Tā "Rietumu Radio" sacīja Liepājas lidostas bijušais direktors, lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs Aldis Mūrnieks, raksta LETA.

Kā atzina Mūrnieks, atjaunot regulāros reisus uz ES valstīm un Krieviju ir iespējams, bet tas būšot "smagu lidostas menedžmenta un konkrētās aviokompānijas sarunu rezultāts".

"Jāspēj parādīt Liepājas kā galamērķa priekšrocības. Neviens jau nelidos uz Liepāju tāpēc, lai paskatītos, cik skaisti rekonstruēta lidosta, bet ar konkrētu tūrisma vai biznesa mērķi," skaidro Mūrnieks. "No tā, cik sekmīgi spēs pozicionēt Liepāju kā pievilcīgu galamērķi, būs atkarīgs, vai izdosies uzsākt regulāros reisus," uzskata bijušais lidostas vadītājs.

Krievijas virzienu attīstītās Latvijas un Krievijas ekonomiskās sadarbības dēļ Mūrnieks uzskata par perspektīvu. To pierādot arī lidostas "Rīga" pieredze.

Savulaik 2007. un 2008. gadā veikto regulāro lidojumu uz Maskavu, Kopenhāgenu un Hamburgu pārtraukšanu Mūrnieks skaidroja ar krīzi un smago ekonomisko situāciju.

Runājot par iekšzemes lidojumu atjaunošanu, Mūrnieks atzina, ka to, visticamāk, nav iespējams izdarīt bez valsts vai pašvaldību dotācijām. Viņš stāsta, ka iekšzemes lidojumus dotējot Zviedrijā, Somijā, Igaunijā un citās valstīs "un šeit ir nepieciešams komplekss redzējums no valsts un pašvaldībām".

Kā ziņots, šovasar viesojoties Maskavā, Liepājas mērs Uldis Sesks ar Krievijas aviokompānijas "UTair" pārstāvjiem pārrunājis iespēju atjaunot regulāros avioreisus no Liepājas.

Konkrētākas sarunas par reisu atjaunošanu, kā sacīja mērs, esot plānotas pēc lidostas rekonstrukcijas.

Pagājušajā nedēļā Maskavā, kur Liepājas mērs prezentēja tūrisma iespējas Liepājā, viņš ticies ar Krievijas aviokompānijas "UTair" pārstāvjiem un pārrunājis iespējas atjaunot regulāros avioreisus no Liepājas lidostas. "Tūrisma attīstība lielā mērā ir saistāma ar lidostas attīstību, un viens no pirmajiem tūrisma operatoru jautājumiem ir, kā pie jums var aizbraukt," norādīja Sesks, atgādinot, ka pirms vairākiem gadiem no Liepājas lidostas bija regulārie avioreisi arī uz Maskavu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Rīgu.

"Konkrētāk par regulāro avioreisu atjaunošanu Liepājas lidostā varēs runāt nākamgad, kad, cerams, būs pabeigti lidostas rekonstrukcijas darbi," prognozē mērs. Viņš pauž gandarījumu, ka lidostas rekonstrukcijai ir izdevies piesaistīt ES finansējumu.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija (SM) un SIA "Aviasabiedrība "Liepāja"" noslēgusi līgumu par Kohēzijas fonda (KF) projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" īstenošanu, biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja SM. Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 2 816 703 lati, tostarp 2 394 198 lati ir KF līdzfinansējums.

Projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" ietvaros tiks veikta skrejceļa seguma atjaunošana un lidjoslas nostiprināšana, manevrēšanas ceļa seguma atjaunošana un paplašināšana, perona un gaisa kuģu stāvvietu atjaunošana, lidlauka drenāžas sistēmas atjaunošana, lidlauka apgaismojuma sistēmas iegāde un uzstādīšana un lidostas žoga rekonstrukcija.

Paredzams, ka projekta realizācija tiks pabeigta līdz 2013.gada beigām.