Lielākā Liepājas ostas kompānija „Liepājas osta LM” pērn sasniedza rekordaugstu kravu apgrozījuma pieaugumu – 2,7 milj.t., šogad planots investēt uzņēmumā, lai sasniegtu 3 milj.t robežu.
Kā jau rakstījām, tas ir par 58,7% vairāk, nekā gadu iepriekš. To devusi pārdomāta attīstības stratēģija un ieguldījumi darbinieku apmācībā, infrastruktūrā un tehnoloģijās, uzsver uzņēmuma vadītāji.
2013. gadā kompānija plāno turpināt izaugsmi un ieguldījums, pietuvojoties 3 milj. tonnu kravu apgrozījumam, investējot 1 – 1,5 milj. eiro, plānots arī uzbūvēt noliktavu bijušās Eļļas ekstrakcijas rūpnīcas teritorijā, kā arī veikt citus darbus.
Pēteris Iesalnieks, LSEZ AS „Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs:
„Tas ir pārdomāta darba un investīciju rezultāts. Pēdējos divos gados investējam turpat 10 milj. eiro infrastruktūrā, terminālu celtniecībā, tehnoloģijās, jaunas tehnikas iegādē, cilvēku apmācībā. Tas atļāva palielināt esošās jaudas – ātrāk notiek kuģu iekraušanas un izkraušanas process. Protams, liela nozīme ir darba kolektīvam, kas ir izveidojies pietiekami profesionāls, pieredzējis, ar lielu atbildības sajūtu pret savu darbu. Uzņēmums ir dialogā ar darbiniekiem un tas ļāva izpildīt uzdevumus un sasniegt rekordaugstu kravu apgrozījumu.”
LSEZ AS „Liepājas osta LM” ir seši beramkravu un ģenerālkravu termināli, kas izveidoti kopā ar kravu īpašniekiem. Tas nodrošina stabilu kravu apgrozījumu ilgtermiņā. Uzņēmums apsaimnieko 8 piestātnes ar kopējo garumu 1600 m, kā arī plašus kravu laukumus un noliktavas.
Aleksandrs Vaļums, LSEZ AS „Liepājas osta LM” komercdirektors:
„2012. gadā kravu apgrozījums bija praktiski visām kravu grupām, ko apstrādājam. To noteica iepriekšējos gados veiktās investīcijas un tirgus apstākļi. Piemēram, „DanStor” nodeva ekspluatācijā termināla otro kārtu un uzstādīja jaudīgu iekraušanas sistēmu, kas atspoguļojas arī kravu pieaugumā. Modernizēja „Liepājas metalurgu”, ir gan ienākošās metāllūžņu kravas, gan eksporta prece stiegras un metāla sagataves. Arī CEMEX termināls pārsniedza 400 tūkst. tonnu kravu apgrozījumu, ko deva Skandināvijas tirgus, kas joprojām attīstās un Krievija, kur šādas cementa markas neražo. Nostiprinājām sadarbību ar „RUSAL” par alumīnija oksīda kravām. Ir ieguldījumi, ir rezultāts.”
2013. gadā uzņēmums plāno saglabāt esošo kravu apgrozījumu un nedaudz to palielināt, pietuvojoties 3 miljonu tonnu atzīmei. Šogad plānotās investīcijas ir 1 – 1,5 milj. eiro un uzbūvēt noliktavu bijušās Eļļas ekstrakcijas rūpnīcas teritorijā, kā arī pārveidot kravu iekraušanas un izkraušanas elevatoru. Vēl uzņēmums turpinās sakārtot 43. piestātni, lai varētu drošāk un pārliecinošāk apkalpot lielos kuģus. Tāpat LSEZ AS „Liepājas osta LM” turpinās strādāt, lai piesaistītu jaunas klientus un kravas.
LSEZ AS „Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks uzsver, ka uzņēmuma galvenais uzdevums ir noturēt esošo kravu apgrozījumu un iet atkal soli uz priekšu. Kravu apgrozījuma pieaugumam jābūt likumsakarīgam un kontrolējamam procesam – ieguldi saņem rezultātu, ej tālāk un atkal ieguldi, un atkal ir rezultāts. “Apgūstam jaunas teritorijas, izstrādājam tehnisko projektu, strādājam, lai piesaistītu jaunus investorus un tas ir nebeidzams process, kam galu neredzam. Paldies dievam, ka esam tādām ostā, kur vēl ir teritorijas, ir kur attīstīties un tā ir mūs priekšrocība. Domāju, ka tuvākos gados osta ieies jaunā fāzē un sasniegs 10 milj. tonnu apgrozījumu. Priekšnoteikumi tam ir ”, atzīst Pēteris Iesalnieks.
Jau rakstījām, ka stividorkompānija "Liepājas osta LM" pērn Liepājas ostā pārkrāvusi 2,675 miljonus tonnu kravu, kas ir par 57,8% vairāk nekā 2011.gadā, un sastāda 36% no kopējā ostas kravu apgrozījuma.
LSEZ AS „Liepājas osta LM” ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas pārkrauj dažāda veida beramkravas un ģenerālkravas – labības produktus, metālu un metāla izstrādājumu, celtniecības materiālus, metāllūžņus, alumīnija oksīdu u.c. 2012. gadā kompānija sasniedza rekordaugstu kravu apgrozījuma pieaugumu.