Liepājas elektrovelosipēdu ražotāji SIA "Blue Shock Taxi" šogad plāno trīskāršot ražošanas apjomu, intervijā "Rietumu Radio" sacīja uzņēmuma valdes loceklis Artis Daugins.

Kā ziņo LETA, pagājušajā gadā "Blue Shock Taxi" izdevies pārdot mazāk par 100 velosipēdiem, taču šogad plānots palielināt ražošanas apjomu un pārdoto velosipēdu skaitu divkāršot vai pat trīskāršot.
 Līdz šim noieta tirgus bija galvenokārt Latvija, taču nākamajā gadā plānots iziet ārpus Latvijas robežām un pārdot velosipēdus Rietumeiropas valstīs.

"Esam atraduši sadarbības partnerus, patiesībā, viņi ir atraduši mūs, un patlaban intensīvi tiek strādāts, lai mēs būtu redzami un pazīstami Nīderlandē, Portugālē un Norvēģijā," sacīja Daugins.

Kopš 2011.gada, kad uzņēmums sāka darboties, elektrodivriteņu izstrādē un ražošanā ieguldīti vairāk nekā 100 000 eiro, taču šogad "Blue Shock Taxi" pirmo reizi cer strādāt ar peļņu un sākt atpelnīt ieguldītās investīcijas.

Kā norāda Daugins, sākotnēji projektu finansējis privātais partneris, atbalstu sniedzis arī Kurzemes biznesa inkubators, taču pamazām sāk izdoties piesaistīt arī banku finansējumu.

Elektrovelosipēdu ražotājs SIA "Blue Shock Taxi" nomas pakalpojumu šogad plāno nodot sadarbības partnerim un vairāk koncentrēties uz velosipēdu ražošanu, intervijā "Rietumu Radio" sacīja uzņēmuma valdes loceklis Artis Daugins.

Nomas pakalpojumus nodrošinās starptautiska kompānija, ar kuras palīdzību elektrovelosipēdu ražotāji, veiksmīgas sadarbības gadījumā, cer iziet arī starptautiskā tirgū, atzina Daugins. Viņš gan atturējās nosaukt šīs kompānijas vārdu, norādot, ka patlaban vēl notiek līguma saskaņošana. Līgumu plānots parakstīt februārī.

"Noma noteikti ir kaut kas tāds, ko pagājušajā gadā pārāk maz novērtējām," sacīja Daugins. "No sākuma sapratām, ka tas ir vajadzīgs, taču beigās koncentrējāmies uz pārdošanu."

Noma ir instruments, kā dabūt cilvēku uzkāpt uz elektrodivriteņa, jo Baltijas valstīs un Austrumeiropā šo transporta līdzekli vēl neizprot un potenciālos braucējus attur dažādi stereotipi, sacīja Daugins. "Tiklīdz cilvēks ir pabraucis ar šādu elektrodivriteni, visi stereotipi pazūd, un to pieņem kā alternatīvu," sacīja Daugins.

Noma ir neatsverama ikdienas sastāvdaļa, lai elektrodivriteņus vispār būtu iespējams pārdot, sacīja Daugins.

"Blue Shock Taxi" arī radījuši mobilās novietošanas platformas, kas elektrovelosipēdu nomu ļautu piedāvāt arī dažādos lielos pasākumos, kur koncentrējas lielas ļaužu masas, kā arī ērtāk ļaus dienas beigās velosipēdus nogādāt servisa punktā.

Mobilās novietošanas platformas varēs pārvietot ar tiem pašiem elektrodivriteņiem, sacīja Daugins, uzsverot, ka līdzīgu risinājumu nekur citur Eiropā nav.

"Ideja radās, analizējot problēmas, ar kādām saskārāmies pagājušajā gadā - nogādājot velosipēdus ar iekšdedzes automašīnu, strauji sadārdzinās pakalpojuma izmaksas, turklāt tas ir pret mūsu filozofiju," sacīja Daugins. "Skatījāmies arī uz elektroautomobiļiem, taču beigās izstrādājām šādu konceptu. Šobrīd esam diezgan apmierināti un tūlīt jau testēsim, kā tas izskatīsies dzīvē."

Interesi par šādu nomas risinājumu jau izrādījuši uzņēmēji no vairākām valstīm, tostarp arī Vācijas.

"Nepaies ne gads, kad tas būs arī citās Eiropas valstīs," sacīja Daugins.

"Blue Shock Taxi" nodarbojas ar jaunu elektrovelosipēdu izstrādi un elektrotransporta risinājumu izveidi, un uzņēmums savu darbību sāka 2011.gada septembrī.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka 75% "Blue Shock Taxi" daļu pieder Neilam Kalniņam, bet atlikušie 25% - Artim Dauginam.