Maskavā aizvadīts viens no svarīgākajiem Eirāzijas transporta nozares pasākumiem – 23.starptautiskā transporta un loģistikas konference un izstāde "TransRussia 2018".

Latvijas delegācijas sastāvā piedalījās arī Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde un Liepājas ostas uzņēmēji. Kā norādīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis, tās bija spraigas dienas, tiekoties ar esošiem un iespējamajiem sadarbības partneriem, uzsverot, ka Liepājas osta kā neaizsalstoša osta, kas spēj apkalpot nestandarta, nišas kravas ir interesanta kravu īpašniekiem un pārvadātājiem gan no Krievijas, Baltkrievijas, gan Tuvo austrumu un Vidusāzijas valstīm kā tranzīta koridors uz Centrāleiropu un tālāk.

Šogad transporta un loģistikas izstādē "TransRussia 2018" piedalījās 394 uzņēmumi no 26 pasaules valstīm. Pirmo reiz izstādē bija pārstāvēta arī Mongolija un Irāna, bet kopējais dalībnieku skaits pieaudzis par 15 procentiem, informē Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Uldis Hmieļevskis, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos: "Liepājas osta pēdējo divdesmit gadu laikā ir mērķtiecīgi  un pārdomāti ir attīstījusies kā multifunkcionāla osta, kas spēj apstrādāt ļoti plašā sortimenta kravas – sākot ar graudiem, ro–ro kravām, kokmateriāliem, līdz pat konteineriem, ja būs tāds pieprasījums. Transporta foruma laikā tikāmies ar uzņēmējiem, kas jau izmanto Liepājas ostas pakalpojumus, kā arī ar jauniem klientiem, kurus esam pārliecinājuši par Liepājas plusiem – specializēti kravu termināli, ieinteresēti stividori un, protams, nepārtrauktība kravu piegādē un apstrādē, jo Liepājas osta neaizsalst pat visbargākajās ziemās."

Vēl Uldis Hmieļevskis uzsvēra ciešo sadarbību ar Satiksmes ministriju un "Latvijas dzelzceļu", kas ļauj  operatīvi risināt dažādus jautājumus un piedāvāt klientiem pilnu pakalpojumu spektru un izdevīgus nosacījumus.

Liepājas SEZ pārvalde izstādē "TransRussia 2018" piedalījās Latvijas kopējā stendā kopā ar VAS "Latvijas dzelzceļš", Rīgas un Ventspils brīvostām, kā arī uzņēmējiem. Liepājas ostu pārstāvēja LSEZ kapitālsabiedrības, kas nodarbojas ar stividoru pakalpojumiem – SIA "Ekers Stividors LP", SIA "Terrabalt", SIA "Duna".

Ints Timinskis, "Ekers Stividors LP" direktors: "Izstādē "TransRussia 2018" redzējām nākotnes tendences un perspektīvos kravu plūsmas virzienus – Kazahstāna, Uzbekistāna, Ķīna utt. Katrai preču grupai ir savi transportēšanas un pārkraušanas nosacījumi un ja mēs varam tos izpildīt, tad kādēļ, lai mēs šīs kravas nepārkrautu."

Arī "Terrabalt" pārstāvis Klāvs Vecbaštiks atzina, ka bija ļoti interesants un produktīvs darbs izstādē "TransRussia 2018", uzsverot, ka ir virzieni, ko attīstīt gan nestandarta, negabarīta kravas, gan konteinerkravas.