Modes dizainere, liepājniece Antra Hanna Pujēna ne tikai parādīja lielisku tērpu kolekciju  festivālā „Riga Fashion Mood”, bet arī savu Latvijas zīmola „Cinnamons atelier” parfīma līniju.

Francijā radījtajā parfīma līnijas Pkolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem, vēsta laikraksts „Dienas Bizness”.

Kopš maija vidus „Cinnamons atelier” parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā „Taste Latvia”, kā arī „Galerijā Rīga”. Līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās
Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā – man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māksliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas.

Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

«Izstādē raisījās saruna, pēc kāda laika – atkal saruna, galu galā braucu ciemos uz rūpnīcu,» atklāj A. H. Pujēna. «Sāku domāt – kā būtu, ja būtu… Jautāju, vai viņi varētu man palīdzēt, jo es neesmu parfimērs. Lai gan secināju, ka man ir diezgan labs deguns, jo ļoti ātri apguvu aromātus un sapratu, ko es gribu un ko negribu,» stāsta „Cinnamons atelier” dibinātāja. Parfīma kolekcija tapusi lēni, prātīgi, divu gadu garumā, kombinējot, mainot aromātus, līdz sajaukts vēlamais smaržu kokteilis.

«Izvēlējos parfīmu, kas ir spēcīgāks par tualetes ūdeni. Raksturs ir tāds, lai tas piestāvētu manām kolekcijām,» uzsver A. H. Pujēna. 12 aromāti sievietēm ir tāpēc, lai izvēle būtu pietiekami plaša, jo sieviešu gaume ir niansētāka. Ikvienai, visur, katru dienu – tāds esot „Cinnamons atelier” moto.

Radīt vēl nav pārdot
Šī ir pret-a-porter jeb «gatavs valkāšanai» (ikdienas, ielas mode) kolekcija. Taču Antras vēlme ir pamācīties, iegūt smalkākas zināšanas par smaržu pasauli, lai radītu jau augstāka līmeņa parfīmu – varbūt ne gluži haute couture (augstajā modē), bet tā noteikti būtu autorkolekcija, kas, visticamāk, sāktos ar pāris aromātiem. Pagaidām gan par to domāt pāragri, jo radīt kaut ko ir viens, bet panākt, lai tas atrod pircējus – jau kaut kas cits. Pēdējais parfīma līnijas veidošanas vilnis bijis ar kārtīgu paātrinājumu un stresu, atzīstas dizainere. Finansiāli šobrīd esot pagrūta situācija, jo ikviena jauna ideja prasa ieguldījumus.

«Tomēr nebija tik traki, kā domāju sākumā,» viņa piebilst, stāstīdama par pašu aromātu tapšanu. Savukārt tas, kas sekoja tālāk – iepakojuma meklēšana, druka, noformēšana – bijis sarežģīts un negaidīti dārgs process. «Ja esat iepriekš rēķinājuši izmaksas, tad droši varat iegūto ciparu pareizināt vēl ar divi, un tad tas būs tuvu īstenībai,» savu pieredzi atklāj A.H.Pujēna. Šobrīd gan atrasts sadarbības partneris – Gūtenbergs druka, un rezultātam jābūt labam, viņa ir pārliecināta.

Saglabā nišu
„Cinnamons atelier” turpina izstrādāt arī modes apģērbu un aksesuāru kolekcijas. Tikko prezentēta jaunā rudens un ziemas 2014./15. gada kolekcija „Vin Rouge” (fr. val. – sarkanvīns). Pērn zīmols „Cinnamons atelier” salāgots ar uzņēmuma juridisko nosaukumu, lai nebūtu nekādu pārpratumu, piemēram, izstādēs. Lai piedalītos prestižajos nozares forumos Milānā un Parīzē un meklētu sadarbības partnerus aiz Latvijas robežām, izmantots Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras finansējums. «Pieturos pie savas nišas – trikotāžas. Divas reizes gadā radu jaunas kolekcijas. Sadarbojos ar diviem nelieliem trikotāžas uzņēmumiem, man ir arī līgumi ar vairāk nekā desmit individuālajiem meistariem,» sasniegto rezumē A.H.Pujēna. Kopš darbības sākuma ciešas saites izveidojušās ar Ogres uzņēmumu „Elisenda”. Ateljē telpas Hospitāļu ielā, kur strādā pati dizainere un kas ir arī viena no zīmola preču tirdzniecības vietām, kļūst par šauru. „Cinnamons atelier” kolekcijas atrodamas Berga bazārā, „Madam BonBon”, kā arī ārvalstīs – sadarbība ir ar vienu Parīzes veikaliņu, aksesuārus regulāri pārdod mazos veikaliņos Spānijā, kaimiņvalstīs – Tallinā, Kauņā, tikko piedāvājums saņemts no Sanktpēterburgas.

DB rakstīja, ka zīmols „Cinnamons” radās 2007.gadā, kad A.H.Pujēna kopā ar RTU studenti Lindu Birzi nodibināja uzņēmumu un Liepājā atvēra salonu „Cinn”, lai uzsāktu modes biznesu ar dizaina kolekcijām. Drīz A.H.Pujēna saprata, ka jāiet pašai savs ceļš, un tas nebūs Liepājā, kur tirgus ir šaurs un pieprasījums – ļoti ierobežots.