Domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa, uzsākot darbu pie pilsētas mārketinga komunikācijas stratēģijas, secinājusi, ka nav jau arī pašas mārketinga stratēģijas.
Pieaicinot palīgā aģentūras "Weekend" ("LMT" un "Bites" zīmolu maiņas, "Neiespējamās misijas" kampaņas u.c. veidotāja) partneri un stratēģisko direktoru Edgaru Pētersonu un viņa kolēģi, Zitas Lazdānes vadītā pašvaldības struktūrvienība ķērusies ne tikai pie plāna, kā "ierunāt" Liepāju tiem, kurus uz Liepāju vajadzētu dabūt šurp, bet arī pie pašas Liepājas "pārdošanas" stratēģijas izstrādes.
Jo tādas neesot. Ir neskaitāmas attīstības stratēģijas un dažādi citi pētījumi. Ieskaitot bēdīgi slaveno uz 13 lappusēm 2007.gadā sarakstīto "Liepājas vēja sakopšanas pētījumu" (pašvaldības īstenotās attīstības politikas analīze), ko par 16 190 latu (plus PVN) veica eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas un viņas vīra firma "VVF Consulting". Vēlāk, kad "ierobežotas pieejamības" dokumentu piespiedu kārtā nācās publiskot, atklājās, ka pašvaldība pētniekiem pat nav spējusi dot precīzu darba uzdevumu!
Skaidrs, ka pirms vienoties par to, kā visām pašvaldības struktūrām runāt vienā valodā par Liepājas mārketingu, jāvienojas, kas tad vispār ir tas, ko pašvaldība grib un var "pārdot" kā Liepājas zīmolu.
Nu jau gandrīz četrus gadus Liepājai, kas pēc Eiropas mērogiem tāda mazpilsēta vien būtu, ir ne tikai mērs un viņa vietnieks, bet mērs un trīs viņa vietnieki! Tieši mērs un viņa labā roka (kura no trim?), manuprāt, ir tie, kuriem pilsētas mārketinga stratēģijas un taktikas krājumiņam vajadzētu atrasties ja ne Bībeles vietā, tad blakus Svētajai grāmatai. Taču, kā izrādās, nav. Arī trešā vietnieka "ieviešana" rezultātus šajā ziņā nav devusi. Un katra pašvaldības iestāde mārketinga stratēģiju saprot citādi, un nav vienotas izpratnes par Liepājas vērtībām, par to, ko piedāvāt bagātiem un ne tik bagātiem tūristiem, kā arī potenciāliem liepājniekiem, piemēram, no Rīgas.
Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa kopā ar "Weekend" puišiem tad nu šo robu centīsies aizpildīt. Šajā nolūkā četrās dienās šonedēļ un nākamajā nedēļā plānots intervēt ap piecdesmit dažādu profesiju, vecuma, dzimuma liepājniekus, lai arī no viņiem mēģinātu "izvilināt" to, kā tad Liepājai sevi vajadzētu pozicionēt šodien. Tikšot arī izmantoti pašvaldības rīcībā esošie dokumenti – pētījumi, aptaujas.
Rezultāts – mārketinga stratēģija un mārketinga komunikācijas stratēģija – esot gaidāma pavasara pusē. Sabiedrība tikšot iepazīstināta ne tikai ar gala rezultātu, bet arī starpposmu rezultātiem. Cerams, šoreiz "sausais atlikums" būs vairāk vērts par tukšiem saukļiem, tādiem kā "Liepāja iedvesmo!".



























