Rallija braucējs Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis svētdien pasaules rallija čempionāta (WRC) junioru klasē Beļģijas posmā uzvarēja pēdējā ātrumposmā, taču kopvērtējumā junioru konkurencē ieņēma pēdējo vietu.

17.ātrumposmā Sesks ierindojās trešajā vietā, 18.posmā bija otrais aiz īra Viljama Kreitona, 19.posmā finišēja pēdējais – sestais, bet noslēdzošajā sacensību ātrumposmā viņš junioru konkurencē uzvarēja, sasniedzot 19.labāko rezultātu kopējā konkurencē.

Posma kopvērtējumā Sesks palika pēdējā – sestajā – vietā, bet kopējā konkurencē viņam avārijas otrajā sacensību dienā dēļ 70.vieta 73 ekipāžu konkurencē.

Par uzvarām divos sacensību posmos Seska ekipāža saņēma papildu punktus čempionāta kopvērtējumā.

Latvijas ekipāžas tīmekļa vietnē ziņots, ka sarežģītajā Ipras rallijā ekipāžu neveiksmes vajāja jau kopš avārijas testa ātrumposmā ceturtdienas vakarā, pēc kuras piektdienas ātrumposmos Sesks/Francis nespēja demonstrēt savu labāko sniegumu.

"Kļūda treniņos ietekmēja pārliecību par saviem spēkiem ātrajās un sarežģītajās trases sekcijās. Piektdienas rītā bija sajūta, ka jebkurā līkumā mūs var izmest ārā no trases, tādēļ zaudējām ļoti daudz laika," komentē Sesks.

Sestdienas rītā ekipāža uz starta stājās labā noskaņojumā, ar mērķi cīnīties par uzvarām ātrumposmos, kas dotu papildu punktus čempionāta kopvērtējumā, un jau no pirmajiem kilometriem spēja braukt optimālā tempā, tomēr sacensības noslēdzās jau dažus simtus metru pirms sestdienas pirmā ātrumposma finiša.

"Sestdienas pirmajā ātrumposmā līdz izstāšanās vietai bijām starp ātrākajiem braucējiem savā klasē, taču noslīdējām no ceļa netīrā smilšainā krustojumā. Pašiem un automašīnai viss bija vislabākajā kārtībā, taču tuvumā nebija skatītāju, kuri mums palīdzētu tikt atpakaļ uz trases," savā tīmekļa vietnē skaidro Latvijas pilots.

Svētdien noslēdzošie ātrumposmi notika leģendārajā Spa trasē. Sesks/Francis rādīja konkurētspējīgu sniegumu un izcīnīja pārliecinošu uzvaru pēdējā ātrumposmā.

"Šodien temps bija labs, taču pieredzes trūkuma dēļ kļūdījāmies ar riepu sastāva izvēli rīta cēlienam. Vēl arī pirmspēdējā ātrumposmā "pazuda" stūres pastiprinātājs, tādēļ nācās restartēt automašīnu ātrumposma laikā. Pēdējais ātrumposms bija bez kļūmēm, un ir prieks noslēgt ralliju uz labākas nots, nekā sākām," raksta Sesks.

Jau ziņots, ka pēc septiņiem piektdienas ātrumposmiem latvieši ieņēma piekto vietu junioru klasē sešu ekipāžu konkurencē, bet sestdienas pirmajā ātrumposmā Seska ekipāža iebrauca grāvī un izstājās no otrās dienas sacensībām.

Sesks par katru izlaisto ātrumposmu saņēma desmit minūšu sodu.

Visi šīs klases sportisti startē identiskās "Ford Fiesta Rally4" automašīnās.

Par posma uzvarētāju kļuva "Hyundai Shell Mobis" pilots beļģis Tjerī Nevils. Viņš par 30,7 sekundēm apsteidza komandas biedru īru Kreigu Brīnu un par 43,1 sekundi – divkārtējo Latvijas čempionu somu Kalli Rovanperu ("Toyota Gazoo"), kurš pēdējā sacensību dienā apsteidza komandas biedru britu Elfinu Evansu ("Toyota Gazoo").

"Hyundai Shell Mobis" pilots igaunis Ots Tenaks finišēja sestais, uzvarētājam zaudējot trīs minūtes un 46,5 sekundes.

Latvijas rallija braucējs pirmajā JWRC posmā Horvātijā bija otrais, otrajā etapā Portugālē izcīnīja uzvaru, bet trešajā posmā Igaunijā ierindojās trešajā vietā. Pirms Beļģijas posma Sesks JWRC kopvērtējumā ar 67 punktiem bija otrajā vietā, par četriem punktiem atpaliekot no Pajari. Trešais ar 56 punktiem bija Ārmstrongs.

LMT Autosporta akadēmijas ekipāža Sesks/Francis ir līdz šim vienīgie Latvijas rallisti, kuri kāpuši uz JWRC goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Pērn trijos no četriem sacensību posmiem ekipāža finišēja labāko trijniekā.

JWRC klases autosportisti sezonu noslēgs Spānijā (14.–17.oktobrī).