Piektdien, 1.oktobrī, pulksten 19 Liepājas koncertzālē "Lielais dzintars" un 2.oktobrī pulksten 17 Tukuma pilsētas Kultūras namā dziļdomīgā koncertprogrammā diriģenta Atvara Lakstīgalas vadībā Liepājas Simfoniskais orķestris tiksies ar spožo klaviervirtuozu un šoreiz arī komponistu Vestardu Šimku, informē orķestra sabiedrisko attiecību vadītāja Iveta Vēvere.

Šī orķestrim būs īpaša sadarbība ar Šimku, jo šoreiz klausītāji viņu varēs atklāt divās lomās – gan kā izcilu pianistu, gan arī komponistu.
Koncertprogrammā skanēs divi opusi no Šimkus radītās mūzikas. Skaņdarbs klavierēm un orķestrim "Likteņa vārti", kas vēsta par dvēseles ienākšanu šai saulē, savulaik veltīts Likteņdārza desmit gadu jubilejai un pirmatskaņots tā amfiteātrī 2018. gada vasarā paša autora sniegumā.

Darbs rakstīts klavierēm un orķestrim un balstīts uz vienkāršas, trauslas, tautiskās intonācijās balstītas tēmas, kas kļūst par episku un vērienīgu simfonisku epizodi. Autors opusa saturu skaidro kā savu pārdomu atainojumu par to, "kā dvēsele no Viņsaules plašumiem ieiet pa Likteņa vārtiem, lai sāktu dzīvot savu šīs saules dzīvi. Ieejot pa šiem vārtiem, gan ikviena cilvēka, gan arī visas tautas dvēseles liktenis kļūst neapturams un neatgriezenisks. Un kopā saistīts".

Tāpat koncerta programmā iekļauts 2008.gadā tapušais Vestarda Šimkus Pirmais koncerts klavierēm un stīgu orķestrim ar norādi "Veltīts neērtajam cilvēkam". Šo darbu autors aicina attiecināt uz sevi ikvienam, kas kaut reizi sajuties "neērts" attiecībā pret apkārtējās pasaules plūsmu.

Komponists skaņdarba tapšanu raksturo šādi: "Pirmās idejas par šo skaņdarbu man radās, ejot pastaigās pa Kurzemes mežiem manas mājas tuvumā un vērojot, kā gadu no gada tajos izplešas kailcirtes un pilsētu robežas. Klavierkoncerta pamatā ir skaņu savienojumi, kas rodas manā galvā tad, kad ieklausos dabas skaņās."

Liktens tēmu Liepājas Simfoniskais orķestris turpinās arī otrā koncerta daļā ar vienu no visu laiku slavenākajām simfonijām – Ludviga van Bēthovena Piekto jeb Liktens simfoniju, kas radīta 19. gadsimta sākumā un atspoguļo cilvēka cīņu ar nenovēršamo.

Francijā to mēdz dēvēt arī par "Uzvaras himnu" un "Triumfa maršu", kas izsaka spriegā darba dramaturģijas virzienu.

"Es gribu satvert likteni aiz rīkles – tas nedrīkst mani pazudināt." – tā savulaik rakstījis pats Bēthovens laikā, kad progresējošais kurlums lika apjaust, ka viņa pianista karjerai nav nākotnes, bet līdz ar to ir vēl lielāka vēlme ierakstīt savu vārdu mūzikas vēsturē tieši kā komponistam.

Pie diriģenta pults stāsies Atvars Lakstīgala, kam, esot Liepājas Simfoniskā orķestra galvenā diriģenta amatā, ļoti spēcīgi izdevās atklāt Vīnes klasiķa darbus.