Lai valstī noteikto ierobežojumu laikā nodrošinātu ērtu un drošu pakalpojumu sniegšanu, Liepājas pašvaldība arvien plašāk iedzīvotājiem nodrošina elektronisku saziņu un attālinātu pakalpojumu sniegšanu – 2021. gadā pašvaldības administrācijā nosūtīti 25 tūkstoši e-pastu, saņemti 11,5 tūkstoši telefona zvanu un izstrādāta jauna mobilā lietotne. Aktīvāk dažādus e-pakalpojumus un digitālās saziņas formas izmanto arī iedzīvotāji, informē Liepājas domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa.

2021. gadā mājaslapu www.liepaja.lv apskatīja 300 tūkstoši unikālo apmeklētāju, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Bet kopējais lapu skatījumu skaits pārsniedz divus miljonus. Visvairāk skatītas sadaļas: vakances, informācija par vakcinēšanas iespējām, Covid-19 testēšanas punktiem, iepirkumi un izsoles, pašvaldības darbinieku kontakti un jaunumi.

Katru darba dienu Liepājas pašvaldības e-pastu serverī tiek saņemti aptuveni 5000 e-pasti, bet nosūtīti ap 25 000 e-pastu. Tas ir nedaudz vairāk par 17 e-pastiem ik minūti visas diennakts garumā. Brīvdienās tiek saņemti ap 1500 e-pastu, bet nosūtīti aptuveni 8000 e-pasti.

Lielākais e-pastu daudzums, ko saņem viens lietotājs dienas laikā, ir ap 1000 e-pastiem, bet lielākais daudzums ko dienas laikā nosūta viens lietotājs, ir ap 150 e-pastiem.

Šogad aprīlī, lai paplašinātu iespējas iedzīvotājiem ērtāk nodot informāciju par uzlabojumiem pilsētvidē, kā arī veicinātu saziņu ar Liepājas pašvaldību, tika izveidota mobilā lietotne "Liepājas pilsēta". Līdz šim to ir lejuplādējuši 1 618 iedzīvotāji.

Mobilajā lietotnē "Liepājas pilsēta" līdz 27. decembrim saņemti 841 ziņojumi, no tiem 811 atrisināti, bet 30 atrodas apstrādē pie atbildīgajiem dienestiem. Visaktīvāk (vairāk nekā 50% no ziņojumu kopskaita) iedzīvotāji ziņo par Komunālās pārvaldes pārraudzībā esošajiem jautājumiem – ielu stāvokli, sniega tīrīšanu, nefunkcionējošu luksoforu, nestrādājošu ielu apgaismojumu, bojātām ceļa zīmēm, nesakoptām teritorijām u. tml. Aptuveni 7% ziņojumu tiek adresēti pašvaldības policijai, 6% – būvvaldei, 6% procenti – pašvaldības administrācijai. Visvairāk ziņojumu saņemti laikā no aprīļa līdz jūlijam.

Iedzīvotāji aktīvi izmanto arī Liepājas elektronisko pieteikumu sistēmu pieteikumi.liepaja.lv. 2021. gadā kopējais reģistrēto lietotāju skaits ir audzis līdz 2 640. Šogad lietotāji pieteikumu sistēmā ielogojušies kopumā 8300 reižu. Pieteikumu sistēmā notiek pieteikšanās dažādu pašvaldības līdzfinansētu projektu konkursiem un apbalvojumiem, pieteikšanās pašvaldības organizētiem semināriem, koku ciršanas publiskās apspriešanas, tiek rīkotas aptaujas, var pieteikties tirdzniecības atļauju saņemšanai u. tml.

Visaktīvāk izmantotie e-pakalpojumi 2021. gadā bijuši dzīvesvietas deklarēšana (savu dzīvesvietu e-pakalpojumā deklarējušas 4551 personas), bērna reģistrācija bērnudārzā (iesūtīti 1035 elektroniskie pieteikumi) un 1. klasei (registrs.liepaja.edu.lv saņemti 893 pieteikumi), elektroniskā pieteikšanās bezsaimnieku kaķus sterilizācijas programmai "Noķer, sterilizē, atlaiž" (9 e-iesniegumi), līgumu sagatavošana par jūraszāļu savākšanu (56 e-iesniegumi).

Līdz 27. decembrim pašvaldības Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centrā kopumā saņemti 11 455 telefona zvani, no tiem 7 239 Rožu ielā, bet 4 216 Peldu ielā 5.

Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centrā Rožu ielā 6 sniegtas 7 784 klātienes un 5 990 neklātienes konsultācijas, bet Peldu ielā 5 – 8 863 neklātienes un 11 802 klātienes konsultācijas.

Līdz 27. decembrim pašvaldības Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centrā izsniegti 10 873 "Covid-19" sertifikāti – 4 170 Rožu ielā 6 un 6 703 Peldu ielā 5.

Zvanot uz Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centriem, iedzīvotājus visvairāk interesēja "Covid-19" jautājumi, jautājumi par vakcinācijas iespējām, izsniedzamajiem sertifikātiem, par nekustamā īpašuma nodokli, dzīvokļu jautājumi, jautājumi par ielu labiekārtošanu un sakopšanu, tāpat aktuāla ir informācija saistībā ar dažādu iestāžu darbu. Ierodoties klātienē, iedzīvotāji šogad visvairāk izmantojuši iespēju saņemt "Covid-19" sertifikātus, iesniegt dokumentus un iesniegumus. Dodoties uz Peldu ielas 5 Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centru, iedzīvotāji interesējās arī par izglītības, sabiedriskā transporta un būvvaldes jautājumiem.

Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija un visas pašvaldību iestādes 2021. gadā kopumā saņēmušas 30 768 dokumentu, no tiem 57,5% elektroniski (17 694 dokumenti), 42,5% papīra formātā (13 074). Nosūtīti 22 667 dokumenti.

Kopumā 2021. gadā līdz 27. decembrim domē izsniegtas 421 atļaujas.