Reizē ar pavasari Krievijas galvaspilsētā atnākusi starptautiskā tūrisma izstāde „MITT 2012”, kurā Latvijas nacionālais stends aicinās izbaudīt mūsu valsti nesteidzoties jeb krievu mēlē - „Otdohņi bez sujeti!”

Ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu uz Maskavu no Latvijas dosies 22 pašvaldības un komersanti (izstādē Somijā nacionālajā stendā bija 17 dalībnieki no Latvijas, „ITB” Berlīnē – 19). Viņu vidū – Rīgas, Jūrmalas, Jelgavas, Līvānu, Liepājas, Siguldas, Valmieras, Ventspils u. c. pilsētu un novadu tūrisma firmas, viesnīcu, restorānu un kempingu biznesā strādājošie, medicīnas pakalpojumu sniedzēji un koncertu un izstāžu rīkotāji.

Izstāde „MITT” šogad notiks 19. reizi – no 21. līdz 24. martam, un tā tiek uzskatīta par vienu no piecām nozīmīgākajām nozares izstādēm pasaulē. „MITT” četrās dienās noris dažādas tikšanās, prezentācijas, semināri, konferences, meistarklases, konsultācijas u. c. Krievijas tūrisma profesionāļi mēdzot pat teikt, ka vasara sākas martā, t. i., izstādē „MITT”, kas galvenokārt orientēta uz profesionālu auditoriju un interesentiem ceļ priekšā sezonas interesantākos un vilinošākos jaunumus.

Virzieni, galamērķi, produkti, cenas – šā gada izstādē tam visam centrālajā izstāžu kompleksā „Ekspocentr” atvēlētas deviņas zāles 52 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Plānotais dalībnieku skaits – pāri par 3000 firmu, kas ieradīsies no teju 190 valstīm. Izstādi atspoguļos ap 500 žurnālistu.

Izstādes pirmās dienas vakarā, 21. martā, TAVA sadarbībā ar Latvijas Republikas vēstniecību Krievijas Federācijā organizēs semināru Krievijas tūrisma firmām par medicīnas tūrisma iespējām Latvijā. Semināra dalībnieki tiks iepazīstināti ar Latvijas medicīnas pakalpojumiem un rehabilitācijas programmu piedāvājumu.

Izstādes otrajā dienā, 22. martā, turpat izstāžu centrā TAVA organizēs Latvijas preses konferenci tūrisma firmu un masu mediju pārstāvjiem, lai informētu viņus par mūsu valsts tūrisma aktualitātēm un tendencēm. Preses konferencē piedalīsies arī vēstniecības pārstāvji, kas pastāstīs par jaunumiem konsulārajos jautājumos.

Šīs pašas dienas vakarā Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) sadarbībā ar Latvijas Republikas vēstniecību Krievijas Federācijā organizēs kontaktbiržu Krievijas un Latvijas tūrisma uzņēmējiem. Kontaktbiržā aicināti piedalīties visi Latvijas stendā pārstāvētie komersanti.

Nacionālajā stendā interesentiem būs pieejami noderīgi izdevumi krievu valodā – Latvijas, Rīgas un tās apkārtnes, kā arī visu četru novadu tūrisma kartes. Pacienāšanai stendā paredzētas „Laimas” konfektes un augļu un ogu sukādes.

23. un 24. martā, kad gadatirgū „MITT” tiks gaidīta visplašākā sabiedrība, Latvijas stendā viesi varēs noskatīties īpaši Krievijas tūristiem adresētu videofilmu „Семья из Москвы путешествует по Латвии” https://vimeo.com/31483567, atbildēt uz jautājumiem par redzēto un izlozē iegūt jaukas balvas.

Šajās dienās divas skaisti tērptas meitenes dalīs izstādes apmeklētājiem speciāli sagatavotus bukletus ar klāt pieliktu smaržīgas tējas paciņu, aicinot paviesoties Latvijas stendā.

Maskavas izstādē ir pārstāvēts plašs tūrisma pakalpojumu spektrs, šā gada galvenā tēma būs jūras kruīzi.

Pagājušajā gadā izstādi „MITT” apmeklēja 80 tūkstoši cilvēku, no tiem 73 % bija tūrisma profesionāļi.

Krievija ir viens no sešiem Latvijas tūrisma prioritārajiem tirgiem, galvenā mērķauditorija – ģimenes ar bērniem un cilvēki vidējos gados, kas aktīvi strādā un vēlas kārtīgi atpūsties.

Kopš pagājušā gada otrās puses TAVA ir mārketinga partneris Krievijā, kas pastāvīgi nodarbojas ar Latvijas tūrisma popularizēšanu šajā valstī. Semināri, tikšanās, žurnālistu virzītes – viss virzīts ar vienu mērķi – piesaistīt un uzņemt kaimiņvalsts tūristus.

Pagājušā gada rudenī Krievijas interneta resursos tika sākta reklāmas kampaņa, kuras laikā ar atraktīviem baneriem interesenti tika mudināti doties uz mūsu nacionālo tūrisma portālu www.latvia.travel krievu valodā un ne tikai vairāk uzzināt par mūsu valsts tūrisma iespējām, bet arī iepazīties ar krievu ceļotājiem sagatavotajiem speciālajiem piedāvājumiem. Rudens kampaņā akcents bija uz ziemas brīvdienu tūrisma produktiem. Aprīlī reklāmas kampaņa tiks atsākta, tikai šoreiz uzmanības lokā būs piedāvājums vasarai. Baneri būs izvietoti gan populārākajos tūrisma portālos, gan tīmekļa resursos sievietēm, kuras attiecībā uz ceļošanu esot galvenās lēmumu pieņēmējas.

2011. gads Latvijas tūrismam bija ražīgākais pēdējo divdesmit gadu laikā, un izcilie rezultāti tika sasniegti, lielā mērā pateicoties tūristu pieplūdumam no Krievijas. Gada pirmajos trīs ceturkšņos Latviju apmeklēja vairāk nekā 130 tūkstoši krievu tūristu, kas ir gandrīz par pusi vairāk nekā 2010. gadā. Ievērojami - par 35 % pieauga arī krievu tūristu nakšņojumu skaits.

Latvijas piedalīšanās ar nacionālo stendu izstādē Maskavā notiks ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.