Liepājnieks, vindsērfinga braucējs Jānis Preiss aizvadītajā nedēļas nogalē Itālijā kārtējo reizi kļuvis par pasaules veterānu čempionu vindsērfingā "Formula" klasē.

Preiss "Masters" grupā uzvarēja astoņos no 15 braucieniem. Atskaitot trīs sliktākos rezultātus, viņam kopā bija 16 punkti, tuvāko konkurentu Migelu Martiņu no Portugāles apsteidzot par pieciem punktiem.

Vēl no Latvijas sportistiem meistaru grupā, kur sacenšas sportisti vecumā virs 35 gadiem, 14.vietu izcīnīja Latvijas Zēģelētāju savienības prezidents Ansis Dāle, kura kontā bija 155 punkti.

Paralēli notika arī sacensības jauniešiem, kur piekto vietu izcīnīja Mārtiņš Dzirnieks, bet pēdējā, 11.pozīcijā palika Alberts Mihnenoks.

Kā zināms, pirms mēneša notikušajā pasaules čempionātā pieaugušajiem Dzirnieks izcīnīja trešo vietu junioru konkurencē, bet Preiss bija astotais kopējā vērtējumā.

Preiss pirms diviem gadiem "Formula" klasē kļuva par pasaules vicečempionu, bet pērn kļuva par pasaules čempionu veterāniem, kā arī tika pie trešās vietas Eiropas čempionātā, kas notika Liepājā. Tāpat viņš pasaules čempionātā veterāniem triumfējis arī 2014.gadā.

Tomēr pērn Preiss izpelnījās sabiedrības uzmanību, piedaloties sacensībās Krievijas prettiesiski anektētajā Krimā. Šī iemesla dēļ Nacionālā sporta padome pērn novembrī pieņēma lēmumu nepiešķirt Preisam par 2015.gada pasaules čempionātā iegūto otro vietu naudas balvu par augstiem sasniegumiem sportā.

Padomes ieskatā šāda sportista rīcība bija pretrunā Latvijas nostājai Ukrainas suverenitātes un teritoriālās integritātes jautājumos, saskaņā ar kuru Krimas Autonomā Republika tiek uzskatīta par neatņemamu Ukrainas sastāvdaļu.

Tāpat sportists neievēroja Ukrainas normatīvos aktus, saskaņā ar kuriem iebraukt okupētajās Ukrainas administratīvajās teritorijās atļauts tikai caur Ukrainas robežkontroles punktiem, likumā noteiktajā kārtībā saņemot īpašu Ukrainas varas iestāžu atļauju.

"Formula" klase ir viena no ātrākajām un dinamiskākajām burāšanas disciplīnām, kur vajadzīgs īss un plats dēlis ar vienu spuru. Braukšana notiek glisēšanas režīmā, kas atgādina lidošanu ar vieglu pieskaršanos ūdenim, bet vēja ātrumam jābūt vismaz pieciem metriem sekundē (deviņiem mezgliem).