Liepājas pašvaldība neuzskata par vajadzīgu informēt iedzīvotājus ne par būtiskiem tēriņiem, ne amatpersonu gaitām un šo gaitu pamatotību.

Liepājas domes sabiedrisko attiecību un mārketinga korpuss, kas pēdējā gada laikā „uzbriedis” tā, kā nekad iepriekš, un, protams, tērē prāvas summas sevis uzturēšanai, ar darbu netiek galā ne uz pusi tik labi, cik laikos, kad sabiedriskās attiecības pašvaldībai izmaksāja trīs četras reizes lētāk.

Nerunāsim par to, ka regulāras preses konferences, kurās žurnālistus informēja par katru svarīgu domes lēmumu vai citām aktualitātēm, atmestas kā nevajadzīgs atavisms.

Netiek arī uzskatīts par pašsaprotamu regulāri informēt sabiedrību par visiem jautājumiem, kuri tiek apspriesti komisijās – ne par darba kārtību, ne pieņemtajiem lēmumiem.

Ja plašsaziņas līdzekļi saņem pastāvīgo komiteju sēžu un domes sēžu darba kārtību, tad par pieņemtajiem lēmumiem jau tiek vēstīts daudz skopāk. Sabiedrība var cerēt tikai uz godprātīgiem žurnālistiem, kuri būs bijuši klāt sēdēs un pēc tam atreferēs tur dzirdēto un redzēto. Domes sēžu vai komiteju protokolus oficiālajā pašvaldības mājas lapā diez vai izdosies sameklēt – ja nu, tad varbūt kādu aizpērno.

No domes notikumu kalendāra jau sen izzudusi informācija par vadošo amatpersonu atvaļinājumiem – labākajā gadījumā iespējams saņemt apstiprinājumu vai noliegumu nejauši uzzinātai informācijai.

Domes notikumu kalendārs gan pavēsta, ka šonedēļ trīs klerki – domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš, Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis un sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zane Ģirne – no 12. līdz 14.martam piedalīsies pasaules īpašumu tirgū „MIPIM 2013”, kas notiek Kannās, Francijā.

Taču ne Ģirne, ne arī kāds cits no viņas vadītās sabiedrisko attiecību speciālistu komandas nav papūlējies liepājniekus informēt, vai šādai trīs cilvēku "ekskursijai" uz Franciju ir arī nopietns pamatojums.

Jā, nedrīkstam taču aizmirst ikmēneša izdevumu „Katram Liepājniekam” un neskaitāmās pašvaldības dāsni apmaksātās publikācijas vietējos medijos – vienīgajā laikrakstā, „Rietumu Radio”, „TV Kurzeme”.

Apskatot visus trīs „Katram Liepājniekam” šāgada izdevumus, viena patiešām noderīga publikācija ir atrodama – „Var pieteikties līdzfinansējuma saņemšanai mikrorajonu pagalmu labiekārtošanai”, kurā izskaidroti decembrī pieņemtie jaunie saistošie noteikumi. Tiesa gan, arī šī informācija nav jauna – tā ir viena no domes relīzēm, ko plašsaziņas līdzekļi jau pirms tam bija tiražējuši.

Par relīzēm runājot, tā vien šķiet, ka bez sociālajām aktivitātēm un koncertiem nekā cita, par ko informēt sabiedrību, pašvaldībai nav.  Un tādi "sīkumi", kā vairākus miljonus vērti iepirkumi, nekad nav bijuši domes sabiedrisko attiecību speciālistu uzmanības vērti.

Atgriežoties pie "Katram Liepājniekam" – pirmais izdevuma šāgada numurs veltīts dārgajam vienas dienas rallijam, otrais ir izstādes „Ražots Liepājā” speciālizdevums (kompilācija no iepriekš medijos publicētā), bet trešajā aprakstīti Liepājas 388.dzimšanas dienas pasākumi un turpmākie šāgada sarīkojumi.

Lieki teikt, ka visas šīs publikācijas ieturētas nebeidzamās pozitīvisma kampaņas stilā, un to galvenais uzdevums ir manipulēt ar sabiedrisko domu, par nodokļu maksātāju naudu spodrinot Liepājas partijas biedru spalvas (šajā ziņā visu cieņu „Saskaņas centram”, kurš līdzīgu Rīgas domes propagandas izdevumu finansē par partijas naudu!)

Aiz šīm piena upēm ķīseļa krastos gan paliek neatbildēti daudzi svarīgi jautājumi, sākot ar to, kā savienojams mīts par galvu reibinošo Liepājas eknomisko izaugsmi ar liepājnieku zemo vidējo algu un pilsētai jau ilgstoši piešķirto “viena no Latvijas nabadzīgākajām pilsētām” titulu, beidzot ar to, cik pašvaldībai izmaksāja izstādes „Ražots Liepājā” rīkošana un kāda bija atdeve rallijam iztērētajiem 70 000 latiem.