No 13. februāra līdz 25. martam Sociālais dienests organizēja klientu apmierinātības aptauju, kura tik plašā mērogā notika pirmo reizi, dodot iespēju paust savu viedokli ikvienam interesentam. Lai gan atsaucība nebija pārāk liela, saņemts ap 200 aizpildītu anketu, un aptaujas apkopojums liecina, ka 90% respondentu ar Liepājas Sociālā dienesta darbu ir apmierināti, informēja sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.

"Paldies Liepājas iedzīvotājiem, kuri piedalījās "Liepājas Sociālā dienesta klientu apmierinātības aptaujā", lai mēs uzzinātu mūsu klientu vērtējumu par  dienesta un sociālā darba speciālistu komandas darbu! Iedzīvotāju viedoklis mums ir svarīgs, lai pilnveidotu savu darbu un veiktu uzlabojumus, kur nepieciešams", uzsver Sociālā dienesta direktore Dace Zeļģe.

"Kopumā varam apgalvot, ka Sociālā dienesta darbs norit sekmīgi, par ko liecina 162 pozitīvas atbildes par to, ka klienta dzīve pēc sociālā atbalsta saņemšanas kopumā ir uzlabojusies. Nākotnē Sociālā dienesta kolektīvs vēlas sajust sava darba rezultātus vairāk no mūsu apmeklētāju  redzējuma, tāpēc šāda aptauja tiks rīkota katru gadu", piebilst Zeļģe.

Aptaujas anketas bija pieejamas elektroniskā formātā Sociālā dienesta Facebook kontā, Liepājas pašvaldības informatīvā izdevumā "Katram Liepājniekam", kā arī papīra formātā ērti iekārtotā vietā Sociālā dienesta telpās un visās Sociālā dienesta institūcijās. Ņemot vērā, ka Sociālā dienesta klienti liela daļa ir seniori, lielākā atsaucība arī bija vecumā no 61 līdz 94 gadiem un no personām ar invaliditāti.

Sociālā dienesta pakalpojumus vairāku gadu garumā, t.i. no diviem līdz 21 gadam regulāri izmantojuši 41% respondentu, reizi pusgadā – 31% aptaujāto, bet 19% respondentu tos izmanto vienu reizi mēnesī. Lielākā daļa aptaujāto informāciju par iespēju saņemt sociālo palīdzību vai pakalpojumu saņēmuši no Sociālā dienesta darbiniekiem, 31 aptaujātais no citiem speciālistiem un iestādēm, 24 no tuviniekiem, draugiem, paziņām, daļa – Liepājas Domes mājas lapā, pašvaldības izdevumā "Katram liepājniekam", Sociālā dienesta Facebook kontā u.c.

Iedzīvotāji Sociālajā dienestā savu problēmu risināšanai vērsušies dažādu iemeslu dēļ: lielākā daļa asistenta pakalpojuma piesaistei, maznodrošinātās vai trūcīgas mājsaimniecības statusa iegūšanai, mājokļa pabalsta kārtošanai, pakalpojuma "Aprūpe mājās" saņemšanai,  pabalsta veselības aprūpei u.c. 16 klienti izmantojuši Nakts patversmes pakalpojumus, bet daļa vērsušies dienestā ar dažādām problēmām, lai pieprasītu atbilstošus pakalpojumus.

Vairāk neapmierinātību pauduši klienti, kuri nav varējuši saņemt materiālo pabalstu likumdošanā noteikto normatīvu dēļ. 162 klienti bija apmierināti ar saņemto palīdzību un pakalpojumu.  

Uz jautājumu, vai sociālā darba speciālista darba attieksme bija profesionāla, korekta un ētiska, 163 klienti atbildējuši apstiprinoši, atzīmējot, ka speciālisti bijuši laipni, atsaucīgi, ar cieņu visu izskaidrojuši. Dažās atbildēs arī pausts, ka darbinieki bijuši neprofesionāli, neko nav paskaidrojuši, bet par daudz iztaujājuši.