Pie esošās iekšējo pakalpojumu organizācijas brauciens no Rīgas uz Liepāju ar Saeimas autobāzes transportu valstij izmaksā aptuveni 820 eiro.

Šis ir tikai viens no rādītājiem, kas raksturo neefektīvu saimniekošanu un izšķērdīgu resursu izmantošanu, uzskata Publisko iepirkumu un revīzijas komisijas vadītāja Elīna Siliņa, raksta portāls BNN.lv.

Izvērtējot publisko izdevumu revīzijas komisijā iesniegtās Saeimas autobāzes izmaksas un atskaiti par 2013.gadā padarīto, aprēķini rāda, ka viens kilometrs Saeimas autobāzes transporta izmaksā aptuveni 1,87 eiro. Attiecīgi, Saeimas darbinieka vai deputāta brauciens līdz Liepājai valstij izmaksā divreiz 220 km reizināti ar 1,87 eiro jeb 822 eiro. Saeimas autobāze tiek uzturēta no valsts dotācijām, un gadā šādam mērķim tiek izlietoti vismaz 2,5 miljoni eiro, norāda deputāte.

"Autotransporta dārdzība saistīta ar lielajām šoferu un remontdarbnīcas dīkstāvēm, kā arī nepietiekamo mašīnu noslodzi. Argumenti 80 transporta vienību saglabāšanai ir izmantošanas cikliskums – garas dīkstāves mijas ar īsiem augsta pieprasījuma brīžiem, kad vienlaicīgi var tikt noslogotas pat 50 automašīnas. Iemesls tam ir visai banāls – Saeimas autotransports, galvenokārt, tiek izmantots daudzu deputātu un darbinieku nogādāšanai no un uz mājām. Šāds serviss ir bijis nodrošināts un morāli pieņemams gadiem un ikviens mēģinājums to mainīt beidzies ar neveiksmi," secina Siliņa.

Viņa rosina meklēt citus risinājumus ikdienas nokļūšanai no mājas uz darbu. Reģionālo pārstāvniecību veicinot, likums paredz kompensēt deputāta atkļūšanu no dzimtā novada līdz darbam Rīgā. Taču izmaksu atšķirība deputātam izvēloties personisko transportu vai Saeimas autobāzes pakalpojumu ir vismaz pieckārtīga.

Piemēram, ja izmantojot personisko transportu, mēneša kompensācija deputātam, kas ievēlēts no Valmieras, saskaņā ar Saeimas Kārtības rulli nedrīkt pārsniegt 500 eiro, tad, mājās braukšana ar Saeimas automašīnu ar mēneša limitu 1 500 km valstij ik mēnesi izmaksā 2 800 eiro. Ja Kārtības rullī noteikto transporta kompensāciju drīkstētu prasīt gan personiskā transporta degvielas, gan taksometra, gan Saeimas autobāzes maksas pakalpojuma izmaksu segšanai (tie, kas personisko auto nelieto), bet "bezmaksas" Saeimas transportu ar daudz ierobežotākiem limitiem deputāti un darbinieki drīkstētu izmantot tikai un vienīgi tiešajām darba vajadzībām, autobāze ar četrreiz mazāku transporta parku spētu nodrošināt šo funkciju bez nodokļu maksātājiem tik dārgajām dīkstāvēm, bet valsts budžetā tiktu rasts vismaz 1,5 mlj eiro liels ietaupījums, skaidro deputāte.