Nedēļas nogalē Liepājas koncertzāles "Lielais dzintars" mākslas telpā "Civita Nova" tika atklāta leģendārā fotogrāfa Ulda Brieža fotoizstāde "Brīvam būt". Pēc svinīgā notikuma koncertzāles vērienīgo akustiku pirmo reizi ieskandināja augsti godalgotais Igaunijas filharmoniskais kamerkoris, diriģenta Tenu Kaljustes vadībā atskaņojot igauņu mūzikas dižgaru Arvo Perta un Veljo Tormisa daiļradi, portālu informēja "Lielā dzintara" sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Lazdeniece-Grīnberga.
Igaunijas filharmoniskā kamerkora izcilie atskaņojumi Arvo Perta un Veljo Tormisa kormūzikas darbiem veda atšķirīgos ceļos – viens tuvāk debesīm, otrs tuvāk zemei. Abi šie igauņu majestātiskie skaņraži ir kora repertuāra kodolā un var būt lielu pateicību parādā korim un maestro par savas daiļrades iedzīvināšanu un popularizēšanu.
Kamerkora dibinātājs un diriģents Tenu Kaljuste skaidro, ka pat kora logotipā redzamas divas bultas – viena norāda uz augšu, otra uz leju. Un tās simbolizē arī mūziku, kuru dziedātāji koncertā veltīja klausītājiem – Arvo Perta neizsakāmi skaisto un dzidri patieso sakrālo mūziku, vedot mūs tuvāk debesīm, un Veljo Tormisa folklorisko un ritmiski krāšņo mūziku ar igauņu tautasdziesmām, tiecoties tuvāk zemei.
No Perta daiļrades izskanēja hrestomātiskā motete "Magnificat", gaismas un dvēseles miera motete "Nunc dimittis", īru kristīgo aizsargvārdu iedvesmotā "Brieža lūgšana", pareizticīgo pateicības slavinājums "Pēc uzvaras" un himna un noslēdzošā lūgšana no "Grēku nožēlas kanona".
Koncerta otrajā daļā kora burtisku šūpošanos un pārvietošanos pa skatuvi iedvesmoja Veljo Tormisa "Šūpošanās dziesmas", "Igauņu gadskārtu dziesmas" un šamaniski iespaidīgā "Dzelzs apvārdošana", kurā Tenu Kaljuste ar bungu rībieniem gluži vai padzina pasaules ļaunumu. Pēc noslēdzošā skaņdarba klausītāji veltīja mūziķiem vētrainas stāvovācijas.
Noskaidrotas skolas, kas guva uzvaru depozīta kastu dizaina konkursā