Ostas promenādē pēdējo palikušo vēsturisko koka noliktavu Vecajā ostmalā 51 iegādājies pazīstamais uzņēmējs un mūziķis Stīns Lorenss jeb Luijs Fonteins.

Nelielās ekskursijas laikā pa vēsturisko koka ēku  jaunais īpašnieks portālām pastāstīja, ka četru stāvu ēka līdz mūsdienām saglabājusies pārsteidzoši labi. Labā stāvoklī ir gan jumts, gan faktiski visas koka konstrukcijas un arī gandrīz metru biezais pamata mūris. Kaut arī saskaņā ar viņa rīcībā esošo ēkas dokumentāciju tā celta 18.gadsimtā, Stīns uzskata, ka tas noticis agrāk, jau 17.gadsimtā. Ļoti daudzi elementi par to liecina, un vēsturiskā līdzība ar Jāņa ielas noliktavu, kas būvēta 17.gadsimtā, ir visai liela.

Pirkums noticis šogad un aizņēmis aptuveni divus mēnešus. Ēka piederējusi kādai zvejniecības kompānijai un pildījusi savas pamatuzdevumus. Viņš to noskatījis jau pirms četriem gadiem, tomēr tad prasītā cena bija pārāk augsta – 75 000 latu. Pirms vairāk nekā diviem gadiem tā samazināta līdz 40 000 latu. Nu prasīti tikai 18 000 eiro, kas šādai 850 kvadrātmetru lielai celtnei pat nešķiet daudz.

Tajā ir četri stāvi, no kuriem viens ir pagrabstāvs. Nav vienas centrālās ieejas, un no pagraba nemaz nav iespējams tikt uz pirmo stāvu. Nokļūt ēkā iespējams tikai, pieliekot tai klāt trepes.

Atšķirībā no līdz šim zināmajiem Fonteina īpašumiem, šī nebūs publiska ēka, bet gan kalpos privātām vajadzībām. Tā būs noliktava daudzajām Stīna biznesa aktivitāšu (viesnīca, klubs u.c.) lietām, tur paredzēta arī darbnīca un mūzikas mēģinājumu telpas.

Tagad galvenais uzdevums ir notīrīt visu koka struktūru virspusi, nomainīt satrūdējušās un bojātas daļas, ievilkt ūdeni un elektrību. Viņš plāno ēku padarīt lietojamu jau līdz šīs vasaras vidum. Kad kanālā blakus noliktavai atbrīvosies vieta, tur ieradīsies Pāvilostā saremontētais un atsvaidzinātais kuģis "Spurn". Tas pats, kurš decembrī izraisīja plašu ažiotāžu, gandrīz noejot pa burbuli savā pietauvošanās vietā pie Tramvaja tilta.

Februāra vidū jau rakstījām par iepriekšējo uzņēmēja pirkumu – noliktavu Jāņa ielā 1. Tur noris aktīvi rekonstrucijas darbi, top veikali un ēstuves. Pēdējie jaunumi ir tādi, ka no Valsts pieminekļu aizsardzības inspekcijas saņemtas atļaujas visām izmaiņām, ko šajā ēkā īpašnieks bija iecerējis. Tātad projekts netiek aizkavēts. Savdabīgi, bet ēkai Vecājā ostmalā 51 nav absolūti nekāda vēsturiska statusa, tādējādi tajā var pārbūvēt ko grib un kā grib. Vēl pirms 2.pasaules kara gar kanālu slējās vesels koka noliktavu komplekss. Tagad šī palikusi pēdējā.

Kā zināja stāstīt vēsturnieks Gunārs Silakaktiņš, noliktava ir vienīgā, kas "paglābusies" no iznīcības tajā 18.gadsimta 14 ostas noliktavu rindā. 18.gadsimta otrajā pusē tā piederēja birģermeistaram Stenderam, tad viņa mantiniekiem. 1840.gadā Johannam Hagedornam, pirmajam Liepājas krājkases dibinātājam, tirgotājam un rātskungam. Pēc 1.pasaules kara līdz 1940.gadam īpašnieks bija A. K. Kulens.

Nesen arī informējām, ka Fonteina sievai Ivonnai Kalitai piederošais uzņēmums "Fontaine Ent." par 12 800 eiro  martā izsolē nopirka Jūras spēku bijušo patruļkuģi "P–03 Linga". Kuģis būvēts 1968.gadā Norvēģijā. Jautāts par to, Stīns atbildēja, ka uzskata kuģa pirkumu par biznesa ieguldījumu, jo to iespējams sakopt un pārdot ievērojami dārgāk. Viņu vienīgi pārsteigusi "Lingas" faktiskā neatbilstība izsolāmā objekta aprakstam. Kuģis bija totāli "apskrūvēts"; tam pat bija noņemta stūre, kurai, saskaņā ar dokumentiem, bija jābūt. "Linga" pagaidām stāv Bolderājā un gaida labākus laikus, jo metāllūžņu vērtībai tai ir zemāka nekā peldošam kuģim.